• Frances

    Satte in en spiral idag!

    Hejhej!

    Ni som har följt trådarna om kopparspiral blev kanske skrämda när en annan tjej satte in den (hon skrev något inlägg om att det gjorde jätteont). Därför ville jag bara dela med mig av min positiva upplevelse.

    Det kändes precis som mensvärk! Jag var jätterädd och trodde att smärtan skulle vara skarp, som när man skär sig eller något, men det kändes mest som en molande värk (inte alls farlig - vanlig mensvärk!). Efteråt gjorde det inte alls ont. Mensvärken kändes bara den minuten det tog mäta hur djup livmodern är och sedan sätta in spiralen, sedan försvann den. Ät en alvedon eller en ipren någon timme innan läkarbesöket så kommer det att gå jättebra!

    Lycka till ni andra!

  • Svar på tråden Satte in en spiral idag!
  • Eliisa

    Tack för att du skrev om lite positiva erfarenheter! Måste erkänna att jag blev lite rädd när jag läste om hur ont det gjorde för vissa. Jag har i alla fall bestämt mig för att sätta in en spiral, jag ska bara vänta tills jag får min mens som inte alls vill dyka upp (ej gravid, har gjort ett antal test nu, men jag började med minipiller för några månader sedan och sedan dess har den varit försvunnen).

    Hade du mens när du satte in den? Har du fött barn tidigare?

    Eliisa

  • Frances

    Nej, inga barn. Jag är ganska ung också, 20 år. Hade mens ja

  • Gosing

    Det ar valdigt individuellt hur ont det gor, for mig gjorde det attans ont! Skall ta ut min om tva veckor, och jag ar saaaaaaaa nervos infor det. Till saken hor att mina tradar har varit forsvunna i ett antal ar nu.. Brrrrr... Men for ovrigt ar spiralen det basta som har hant mej!

Svar på tråden Satte in en spiral idag!