drägla över folks utseende?
Hej!
Är kanske sent ute att göra inlägg i den här debatten kring "att dregla över folks utseenden". Gör det dock ändå.
Blev positivt överraskad av att se att en kille (och inte bara jag som tjej) känner så som du gör, johandenver!
Att ens partner kommenterar eller öppet visar att han attraheras av någon annan tjej gör mig inte speciellt glad.
Att en person är vacker eller sexig, det tycker jag räcker med att man liksom "noterar" för sig själv. Man behöver ju inte säga till sin partner att man tycker så. Eller öppet visa det - följa föremålet med blicken, eller liknande. Detta anser jag är väldigt kränkande mot den egna partnern! Man gör liksopm inte så! Hör till allmänt hyfs och vett, tycker jag!
I mitt förra förhållande hände dylikt och det var ganska jobbigt... Har inte jättdåligt självförtroende, men det kändes helt klart mindre bra.
Naturligtvis får folk tycka vad de vill om folks utseenden (och titta), men de kan ju kanske åtminstone försöka ta hänsyn till sin partner och inte göra någon stor "affär" av vad de tycker och "ser". Åtminstone inte kommentera högt så partnern hör eller vrålstirra öppet.
Den man jag är ihop med är den ende för mig och jag känner inget behov av att "spana" på en massa andra män.
Naturligtvis kan jag notera att människor är vackra, både kvinnor och män, men bara liksom notera det för mig själv. Det är inget jag fäster mig vid och tänker något mer på. Bara att "det där var en vacker person", punkt.
Många tycker nog att jag är knäpp som tycker såhär, men alla är vi ju olika i allting. (Tur är väl det! Världen vore ju trist om alla vore lika!)
Ha det så bra alla!