• Gollum

    Svartsjuk och homo

    Hej!

    Jag är fullt medveten om att detta brev inte hör hemma på Bröllopstorget, men jag måste få råd. Jag är en homosexuell 27-årig kille som har varit tillsammans med min pojkvän i snart 2 år. Det har varit ett stormigt förhållande. Delvis p.g.a. att detta är mitt första förhållande med en kille. Jag har haft lite problem med att visa vem jag är och vara stolt över mig själv i vissa tillfällen. Att han är 13 år äldre än mig har dessutom inte gjort det lättare.

    I alla fall, problemen dök upp för två månader då han kommit hem efter ett gymbesök. Inget ont i att träna, men problemet var att han luktade rök. Jag frågade varför han luktade rök. Han [vi kan kalla honom Benny] svarade att det var skjortan som han hade haft på sig kvällen innan (han hade varit ute med en kompis). Jag frågade om han inte skulle hänga upp sina gymkläder. Då sa han att han inte varit på gymmet, utan tagit en öl med en kollega. Här satte min svartsjuka igång på riktigt. Varför ljuga om en sådan sak?

    Jag tog för ett tag sedan bort min QX-sida, eftersom jag insett att om man är ute efter enbart vänner är man fel ute. Många är enbart ute efter sex, så har i alla fall jag uppfattat det. Benny säger dock att han har sin sida till att hålla kontakten med sina vänner, och har därför inte tagit bort sin. Svartsjuk som jag har blivit efter gym-rökluktsincidenten skaffade jag en tillfällig sida. Jag ville se vad han höll på. Jag såg att det var massor med yngre killar som varit inne på hans sida. En yngre kille hade t.ex. skrivit ett meddelande på hans ?anslagstavla?. Det var en gratulation, eftersom min pojkvän fyllt år nyligen. Nyfiket tittade jag in på den här personens sida. Så här stod det:

    Trevlig ung man söker en välbyggd älskare som kan sin sak. Hör av dig om du vill ta en öl eller fråga något.

    Är jag fånig? en gratulation är harmlöst, men den här personen verkar enbart vara ute efter sex. Vad är syftet med att min pojkvän och denna person för en dialog på QX? För ett tag sedan tog jag upp detta, att han kan hålla kontakten med sina vänner genom MSN istället, eller att han åtminstone kunde skriva i att han har pojkvän på sin sida. Han lovade ta bort sidan , men den är fortfarande kvar, med texten oförändrad.

    För en vecka sedan när jag jobbat natt, anade jag oråd Benny+dator+ensam=farligt!. Jag skapade mig, på morgonen, en tillfällig qx-sida. Han hade chattat, medan jag jobbat, till klockan tre på natten. Dagen efter frågade jag vad han hade haft för sig på kvällen. Han sa att han lagt sig tidigt. Jag frågade varför han ljög, då blev han tyst, sen påstod han att han chattat med en kompis. Vid detta tillfälle tog jag upp varför han chattat med denna kk-sökande killen. Han sa att denna kille, vi kan kalla honom Danne, har pojkvän och att jag ej skulle vara orolig. Ännu en lögn!

    Han har en annan sida, på en internationell gay-community. Jag gick in där med, för fyra månader sen. Där stod det att han sökte sexpartner!!!!!! Jätteledsen frågade jag vad han höll på med. Benny svarade att han glömt att ändra det sedan han blev tillsammans med mig . Visst, men han hade ändrat att han bytt jobb, vilket han gjorde för ett år sedan, och då var han tillsammans med mig. Dessutom ändras jobbinformationen och vilken sorts relation man söker på samma ställe.
    Det som gör allt så konstigt är att han vill flytta ihop med mig.

    Snälla, ge mig råd! Är såå trött på detta.
    /Gollum

  • Svar på tråden Svartsjuk och homo
  • Lill Anna  8/7-04

    Hej!!

    Varför skulle inte detta bev tillhöra forumet? Det är ett samlevnadsforum och där är alla homo-, hetro, och bisexuella välkomna att skriva oavsett kön..

    Jag tycker att du ska tänka igenom ditt val av partner. KAn du inte lita på honom, varför ödsla tid med honom alls. Svartsjuka är naturligt, men mycket tyder ju på att din pojkvän håller på med något fuffens..

    Nu vet jag inte hur länge ni varit ett par men kan det vara så att han fortsätter att jaga partners och leva som singel även om han har dig.. Lever ni som sambos, eller är ni särbos? Jag har haft "särbopojkvänner" som fortsatt levt som singlar då de har haft mig som flickvän. De försvann ganska snabbt ur mitt liv då jag upptäckte deras dubbelspel..

    Internet är väldigt bra, men kan också vara dåligt. Du får veta saker om din partner som du egentligen inte vill veta. Om det nu är killar som är ute efter att få ha sex med din kille så måste han klargöra för dem att han inte är intresserad. Om han inte gör det utan missleder dem inpå "mörka vatten" så varför vara tillsammans med din pojkvän då han inte vill erkänna för andra att ni är ett par och att han söker tillfredställelse hos andra..

    Förstår du var jag vill komma.. Nu svamlar jag bara, men tänk igenom din situation. Vill du ha det såhär?
    Nu ska jag sluta svamla.. och göra middag!!

    Lycka till med vad du än beslutar dig för att göra!

Svar på tråden Svartsjuk och homo