• Janna

    Förbannad!

    Jag blir galen!!!
    Här hemma är det jag som lagar mat och handlar allt dvs. jag sköter allt som har med födointag att göra.
    Idag blev jag galen på min kille när han sa att maten var äcklig. Hur mycket ska man ta??? jag försöker variera maten å skriver matlistor och ser till att vi får i oss allsidig kost. Får aldrig beröm (ok, kanske två gånger i månaden) utan mest klagomål. Jag som älskar att laga mat har nu helt tappat lusten...
    Sa precis: ok nu får du laga maten! och nu pratar vi inte med varandra - kul för vi ska åka bort över helgen... toppen!! vill bara lägga mig ned å grina (dessutom har jag skrivit en dum tenta idag)
    Fan i helvete!!
    Sorry, behövde bara lufta det här
    Janna
    PS. håller tummarna imorgon Hallonsylt!

  • Svar på tråden Förbannad!
  • Ejnie

    Be honom dra åt skogen!

    Om han säjer sånt så förtjänar han inget annat än en utskällning! Klart man delar på sysslorna, blir arg bara jag hör det!

  • Ettolrach

    Vilken otacksam typ! Du gjorde helt rätt som sa ifrån!

    I mitt förra äktenskap lagade jag i stort sett alla mat och skötte inlöp m m Aldrig han sa något positivt om maten hur jag än ansträngde mig.

    Fy för otacksamma killar som bara ska allt serverat och så duger det ändå inte!

  • Kema

    När jag och mina syskon bodde hemmahemma (hos mina föräldrar) gällde alltid regeln, att den som klagar på maten får laga mat nästa dag (+diska). Det har jag fortsatt med tillsammans med min sambo, men jag måste säga att han är väldigt tacksam att laga mat åt:) Kanske ni kan införa nåt sånt? Är det alltid du som lagar mat förresten? Det löser sig nog!

  • johandenver

    Varför inte laga mat till dig själv, så får han göra sin egen?
    Då kanske han förstår.

    Jag kan förstå att man delar upp sysslor, den ena kanske tycker det är jättekul att laga mat medans den andra gillar att peta i rabatter. Men lagar man inte maten själv ska man heller inte klaga på den som gör det.

  • Kicker

    Usch då! Den enda som får klaga på maten är den som lagat den tycker jag!
    Min kille brukar väl inte ge beröm direkt ( ibland, om det är extra gott), men han tackar mig alltid för att jag lagat mat överhuvudtaget! Typ, thank you baby, that was nice. Mer än så behövs inte. Och den som har mest tid ska laga maten tycker jag. Hos oss är det oftast jag, men om jag kommer hem senare så kan jag räkna med att min älskling fixat något gott!

  • johandenver

    Jag tycker förresten du verkar jätteduktig som skriver matlistor och kollar näringsvärde i kosten osv.
    Bara det tycker jag skulle uppskattas oavsett om maten blir perfekt varje gång eller inte.

  • Dea

    Låt honom laga mat några gånger, tycker jag.

  • Nyfiken gul , nu fru

    Lite konstruktiv här...

    Sätt dig ner med honom och gör upp en matlista eller meny och be att han väljer några maträtter som han tycker är gott. Han MÅSTE välja! Han kan inte komma undan med att rycka på axlarna och "äta vad som helst" för det gör han ändå inte eller hur??

    Åk sedan och handla ihop och engagera honom i matlistan.

    Hjälps ni åt i köket?? Om inte är det läge för att börja med det nu! Låt han hacka lök eller nåt sånt till att börja med.. Låt han välja kryddor osv

    Ha det som en ny hobby som faktiskt är himla romantisk.. ta en fredagkväll till att korka upp en vinare, läsa goda recept i kokboken, prova nya recept, laga maten ihop och ta natten på er att äta ... och ät er igenom Rutiga kokboken tex...
    Romantikfaktor 10!!

    Han kanske helt enkelt tycker att det är tråkigt på någon vänster och försöker säga det till dig?? Kanske är nån mat han saknar som han aldrig får eller kanske är trött på groddar och näringsläror?? ;)

  • jajjan

    Åååå vad arg jag blir på ouppfostrade och kinkiga karlar.
    Var det ok att säga så till hans föräldrar då han var liten?

  • TeaSpoon

    Håll hårt i det du sa... HAN sköter maten härdanefter! Ge dig inte, har han sådana fasoner att han har mage att klaga på maten utan att lyfta ett finger så får han fixa den själv tycker jag...

Svar på tråden Förbannad!