• PcMary:s fan

Borås - Ulricehamn med omnejd?

Finns det någon här från Borås, Ulricehamn med omnejd? De flesta verkar komma från våra större städer. Hade varit roligt att få kontakt med någon / några som inte bor allt för långt bort!

• Svar på tråden Borås - Ulricehamn med omnejd?
  • M&C

Jag kommer från Kinna, som iallafall ligger i Sjuhärad.
    När skall du gifta dig?

• cielle

Jag är från Borås! När gifter ni er? Vi gifter oss den 14 augusti ;)

Oj! Vad roligt att ni svarade!
    Jag bor på landet utanför Borås. Min stora dag är den 20/3 -04. Så det börjar bli lite nervöst nu. Jag kommer bara på mer och mer som behöver fixas i sissta sekunden! Har ni kommit långt i eran planering?

• cielle

Oj! Då är det ju exakt 2 månader kvar idag! Vad roligt! Då förstår jag att du börjar bli nervös... Är allt klart nu då? Vart ska du göra din brudklädsel?(Hår o make) Är villrådig vart jag ska gå... Är det stort bröllop, vad ska du ha för klänning, blommor, håruppsättning? Nyfiken ;)
    Vi har ju ett tag kvar så jag är inte nervör ännu. De "stora" bitarna är bokade. Vi ska nu sätta oss med inbjudningarna och fixa i ordning dem. Eftersom det är semestertider i aug. så vill vi få ut dem hyffsat tidigt. Vi har ganska många gäster som kommer från annan ort o så. Kul om du svarar!
    // Cielle :)

• M&C

Vi skall inte gifta oss förran i december, så det är lååååångt kvar....för långt kvar!
    Så just nu letar vi inspiration...
    Är också nyfiken, hur stort bröllop skall ni ha, vart skall ni ha festen?

Vi blir ca. 40st. + några barn. Det blir väl inte direkt stort, men vi tycker att det är viktigare att bjuda dem som det kanske betyder något för att ha fått varit med, än en massa folk som bara är nyfikna och vill komma på kalas med fri dricka. Mina föräldrar bor utanför Ulricehamn, så vi gifter oss i Fivlered kyrka vid sjön lönnern, och efteråt skall vi vara i Knätte byggdegård. Eftersom föräldrarna lovat att sköta allt efterarbete med städ och dyl. får man väl vara lite bussig och inte kräva för långa resor. Min klänning har jag beställt från USA via ebay. Det är precis en sådan klänning som jag alltid drömt om, så den tog en större del av budgeten än väntat, men det är den verkligen värd, och jag kanske kan få tillbaka lite av det om jag säljer den efter bröllopet. Den finns på sidan: www.marysbridal.com/bridal/6160.htm
    Håret kommer min mamma fixa, för hon har varit frissa och är jätteduktig! Det commer att bli uppsatt i "öglor" och med någon lock som hänger ner. Jag hade denna frisyr när jag var Dolly Parton på kändisfest, så kanske ni förstår lite bättre. Sminket håller jag på att prova ut tillsammans med en väninna som x-tra knäckt innom branchen och gått flertalet kurser. Det duger bra för mig. Man får ju hålla efter lite så att kostnadeerna inte rinner iväg för mycket!!!
    Idag har jag beställt buketten, och hjälp vad velig jag blev i butiken, även om jag trodde att jag viste x-akt vad jag ville ha innan jag gick dit. Eftersom vårat fårgtema är vinrött och guld, så valde jag vinröda kallor, champagnefärgade rosor, spansk peppar och gröna stora blad. Jag tror att det kommer att bli jätteläckert! På måndag skall vi in på gullkragen för en sissta genomgång om hur vi vill ha tårtan. Den är ett stort orosmoment just nu, för jag vet inte om de gå med på mina idéer.
    Oj! Vad långt det blev! Förlåt.
    Kramar från mig

• cielle

Hej igen! Vilken klänning!!! Helt häpnadsväckande vacker måste jag säga. Verkligen speciell i positiv bemärkelse. Själv ska jag leta efter en lite enklare variant men jag tycker verkligen att den var vacker. Grattis! Vilken tur att du har både mamma o kompis som kan hjälpa dig med hår o smink. Det är ju inte billigt direkt o det är svårt att veta vem man ska gå till för att bli nöjd. Vi kommer att bjuda ca 80 personer och vi gifter oss i Toarp Kyrka i Dalsjöfors. Det är ju som sagt ett tag kvar men tiden går ju fort.... Jag tror att det kommer bli jättevackert med din bukett tillsammans med den klänningen. Låter verkligen stilfullt alltihop. Kul! Lycka till med allt! Lägg gärna ut bilder efteråt så vi får se hur fint det blev! Mvh// Cielle

• M&C

Hur har ni gjort med inbjudningskort? Varken jag eller min sambo är speciellt "pyssliga" utav oss, vill inte göra inbjudningskorten själva.
    Idag fick jag prover från Annas ideer i Ulricehamn som gör egna kort, som var jättefina! Kan absolut tänka mig dem, men tyckte att priset per kort var lite dyrt... Har ni några andra tips?

Jag är inte heller särskilt pysslig av mig annars, men att göra mina inbjudningskort var jätteroligt!! Eftersom våtat färgtema är vinrött & guld, så gjorde jag även inbjudningarna i dessa färger. De blev jätte-fina! Alla som har hörtav sig har kommenterat dem. Och det blir ju inte lika dyrt som att köpa heller! Och de man kan köpa bokhandeln är ju så opersonliga och tråkiga. Får jag vara nyfiken och fråga vad hon tog /kort i Ulricehamn?

Oj! Glömde fråga.
    Är det någon som kan tänka sig att träffas och fika eller något någon dag? Kan behöva lite paus från allt här hemma. / Mig

• M&C

Vi vill helst ha dubbelvikta kort och då kostade de 25.-/ st. Vi kommer nog hamna på ungefär 80st. gäster och då kostar det en hel del, speciellt om man vill ha vigselprogram och sånghäfte i samma.... vi får väl fundera lite på detta, vårt färtema kommer också vara guld och vinrött!
    /M

Nu vet jag ju inte hur lyxiga du vill ha, men jag gjorde dubbelvikta med vinröd utsida med en fyrkant av "veccad kartong" typ wellpapp i guld. där på limmade jag en blomma i 3 lager i vinrött med guldglitter i mitten. Under skrev jag inbjudan. innuti satte jag ett guldark som var lite bredare än själva kortet så det stack ut lite. Där på skrev jag min text. i kanten band jag ihop det med guldtråd. Det var jätte-enkelt att göra, och om man inte vill ha en blomma på, så kan man ju sätta 1 eller 2 hjärtan som ligger lite omlott (kanske med era namn i), eller något annat fint. Det vore synd om ni dkulle behöva köpa dyra när det är så enkelt att göra. Lycka till, och ställ gärna mer frågor om det är något du undrar!

• M&C

Dina inbjudningskort låter jättefina!!!
    Tack för tipset!
    /M

• Duschan

Hejsan PcsMary!
    Vilken magnifik klänning!!! Och färgerna låter underbart vackra!

jag är från Öxabäck, och planerar ett litet bröllop för familjen i Ulricehamn(pappa är från U-hamn). Bygdegård låter maffigt, men vi är bara 20 pers så det blir lite för ödsligt i lokalen...

Någon som varit på något trevlig ställe som har öppet udner vintern? Torpa, Hofsnäs mfl verkar väldigt vinterstängda.

Svar på tråden Borås - Ulricehamn med omnejd?