Underkläder i Göteborg
Vill bara klara ut vissa begrepp. Är det en RIKTIG korsett du är ute efter så kan du glömma både korsetten och alla andra butiker. Det de saluför är torseletter och body's. Inget fel i det, men skillnaden mellan de olika sorterna är att en torsellett kan inte dra in magen osv då de oftast, om några alls, har skenor i plast. Skenor som bryts av eller böjer sig åt fel håll om man ens försöker snöra en sådan.
En riktig korsett har ALLTID stålfjädrar/skenor för att kunna snöra in mage och bröst m.m. Priset är som regel ganska högt, räkna på minst 1000-1500:-. Men då får du också en korsett med kvalité. Det finns faktiskt ett företag ute i Partille som säljer både korsetter och skor till mer eller mindre grossistpriser. Och det går jättebra att åka dit och prova. De korsetter jag köper, och inte syr själv, köper jag ifrån dem.
Företaget heter Conifer, för att inte fastna i filtret så talar jag bara om hur ni ska skriva. Conifer och lägg till .nu så kommer ni till deras hemsida. De har mycket mer på lager än vad de visar på sidan, så ett besök är att rekommendera.
Sinikka