• Förvirrad och förtvivlad

    Tjejens bröst...

    Hej alla!
    Jag har haft några trådar här tidigare, bland annat om Mercilon 28 och tappad sexlust, samt att flytta isär för att rädda ett förhållande.
    För er som läst och skrivit i dessa trådar kan jag berätta att det som hänt sedan sist är att hon fått tag på en egen lägenhet och bor där nu sedan två veckor tillbaka. Vi är fortfarande tillsammans, alltså särbos.
    Redan en vecka efter började det märkas en positiv skillnad hos henne. Det jag märkte först var det att vi börjats tungkyssas igen, framför allt när vi skiljs åt (jag eller hon åker hem till sitt). Vi lyckades dessutom ha sex förra måndagen, i samband med att jag masserade henne. Vi var då hos henne.
    Därefter har det fungerat rätt bra. Vi har pratat om praktiska saker med särboförhållandet som pekar på att hon ser framåt i tiden så det är skönt.
    Dessutom så är det riktigt roligt när hon ringer och vill träffas, skickar gulliga godnatt SMS när hon ska lägga sig osv... :) Så det ser rätt positivt ut på den fronten.
    Men.... Lagom till att jag började känna mig bättre till mods med vårt förhållande så hände något igår kväll...
    Vi träffades hemma hos henne och vi mest tog det lugnt och umgicks. Hon tyckte vi skulle ta ett bad med badskum/badsalt och det gjorde vi. Hon tände lite ljus i badrummet och släckte lyset. Vi satt och strök på varandra, kramades och myste.
    Jag masserade hennes rygg och sen låg vi en stund till och jag höll om henne. (Hon låg på mig så att säga, på rygg) Men när hon skulle resa på sig och vända på sig så råkade jag komma åt hennes bröst och hon reagerade med att liksom "ta skydd".
    Jag frågade vad nu då... Ni som läst mina andra trådar vet att detta varit uppe på tapeten för med hennes bröst. Men efter vi pratat förra gången om hennes bröst så har det gått bra att ta på dem ibland, komma åt dem när man lägger armen om i sängen osv... Men nu var det så där igen... Jag frågade nu och hon sa att hon inte gillade att jag tog på hennes bröst och hon vet inte varför säger hon...
    Det gjorde mig illa till mods, men en stund efter så började vi tungkyssas en stund och det har ju varit ett tag sedan vi gjort det under en längre stund, så det är ju bra. Jag sov kvar hos henne i natt och när vi skiljdes åt här nu i morse så kysstes vi och hejdå'ade... Så det känns ju så bra för övrigt nu, men just det där med brösten. Jag känner mig liksom "ratad" att jag inte kan få ta på dem, inte ens råka komma åt dem ibland... Det har jag ju fått tidigare i förhållandet. Och visst... Även efter förra gången det var på tapeten.
    Kan hon ha några problem med sina bröst eller så? Fått komplex eller något? Hennes bröst är ju av normalstorlek och jag har sagt att de är jättefina, så det borde hon veta...
    Suck! Att detta skulle komma upp när det började bli riktigt bra igen...

  • Svar på tråden Tjejens bröst...
  • Miniängeln

    Vet du om hon har varit med om nånting obehagligt tidigare i livet? Som att någon nära bekant eller släkting tafsade på hennes bröst när hon var riktigt ung? Eller att hon blev tafsad på i skolan?

    Sånt kan sätta djupa spår.

    Det är det enda jag kan komma på som orsak, annars förstår jag inte riktigt vad det kan vara?

  • Storm

    Kanske hon inte ville gå längre än till smek av mindre laddade platser just då? Jag kan ibland dra mig undan om min man för snabbt börjar röra mina bröst och jag hellre vill att han väntar en stund med det och ger mig mer förspel på mindre laddade områden så att säga...

  • Förvirrad och förtvivlad

    Miniängeln - Nej, det vet jag inte, men jag tror inte det i alla fall.. Jag har ju kunnat ta på dem förut.

    Storm - Jo så kan det ju vara. Förra gången (några månader sen) när det var på tapeten sa hon liksom att de gånger jag tagit på hennes bröst har jag velat ha sex.. Men vi pratade om det och det blev bättre efter det.. Att jag inte menar sex osv... Men nu kom det ju upp på tapeten igen lite oväntat.. Men det kanske är som du säger att hon ändå reagerar så... Det var ju ett "misstag". Jag tog ju inte på dem igår, jag höll om henne och hon reste på sig så mina händer liksom "slant över"... Men om en tjej har lite komplex, exempelvis om hon tycker de är för små, kan inte det göra att hon inte gillar jag tar på dem?

  • vinterflickan

    Ibland är det obehagligt att någon tar på ens bröst. Det kan bero på att det är mens i antågande och brösten därför är extra känsliga. Ibland är de ömma och ibland kittlar det. Med tanke på hur bra det går i övrigt så tror jag inte att du behöver oroa dig så mycket över just den här händelsen. Häng inte upp dig på det utan glädjs istället åt att det verkar ordna upp sig för er! :)

  • Nojsan

    Brosten kan bli ett valdigt kansligt omrade om det ar sa att det har blivit en fixering vid sex/inte sex i forhallandet. Din tjej kan mycket val tanka att beroring pa brosten=sex och om ni har svart att prata om det sa ar det nog inte sa konstigt om hon reagerar. Hon kanske kanner att om du borjar ta pa brosten sa *maste* det leda till sex=samlag...

    Jag ar ju ingen expert men jag vet att i terapi for par som tappat sexlusten eller kommit in i "fel" tankegangar kring sex, sa ar det ofta en del av terapin som gar ut pa att bara smekas pa stallen *utom* de erogena stallena, inklusive brosten sa klart...

    Sen ar det klart att det kan vara som Miniangel tror, sant kan sakert vara jattesvart att prata om eftersom det ligger sa mycket skam bakom.

  • Kräftan

    Bäst att fråga henne förstås men jag vill bara säga att jag ibland kan vara likadan. Vissa perioder är det "hands off" utan att jag vet varför, men då säger jag det till min kille. Tror inte att det behöver vara en stor grej. Rak & öppen kommunikation är alltid det bästa från båda håll!

  • Förvirrad och förtvivlad

    vinterflickan - Jo, det är sant. Men hennes mensvecka hade hon nog förra veckan, eller så kanske den slutade typ i början av denna vecka.. Minns inte.. Men de kanske är känsliga några dagar efter med? Nej, jag borde kanske tänka mer på det positiva, men tyvärr är jag en överanalyserande person... Ska försöka tänka på positiva sakerna. :)

    Nojsan - Ja, så kan det med vara, men vi har ju pratat om det. Visst, igår sa hon att hon inte vet vad det beror på. Men klart - även om jag sagt det att jag visst kan ta på henne utan att jag menar sex - så kanske hon i alla fall tänker att "aha, nu försöker han få sex eftersom vi ligger nakna här i badet osv..."
    Ang. smeka på andra ställen så får hon massage av mig väldigt ofta och det gillar hon verkligen... :)

  • Förvirrad och förtvivlad

    Kräftan - Jaha, skönt att höra att det finns fler tjejer som känner så. Jag har ju frågat henne, och precis som du säger, hon vet inte varför. Är du lika känslig alltså. Om din kille råkar komma åt osv?

    Jag vill inte tjata om det heller för då blir det en för stor sak av det hela... Skulle nog inte "haka upp" mig på det om situationen vore annorlunda. Men jag försöker tänka positivt. Får vi bara fart på xxx-livet igen, vilket det verkar som, så kommer jag nog inte tänka på när hon har en "hands-off" period.
    Tack för ditt svar! :)

  • Kräftan

    Min kille är jämt & tar på mina bröst, oftast är det OK (eller skönt kanske jag ska skriva) men ibland känner jag bara NEJ! Då säger jag det & sedan är det inte mer med det.

    Kul att Ni verkar ha det bra & hoppas du kan lägga den här saken bakom dig nu!

    Lycka till!

  • Storm

    Om det är så att ni haft det lite dåligt gällande sexlivet så kan det nog vara så att din tjej känner ett visst tryck på sig att ha sex med dig, fast det inte är något du säger rätt ut. Vi tjejer är rätt bra på att fatta sådana vibbar. Mitt tips till dig är att _inte_ röra vid hennes bröst eller "det andra stället" förrän hon ber dig om det, dvs förför henne till hon är så upphetsad att hon inte står ut längre och ber dig röra henne där i stället för att "dyka på" hennes bröst på en gång.

  • Förvirrad och förtvivlad

    Storm - Visa ord. Och det är kanske så att hon känner ett visst tryck på sig just för att vi har haft problem. För att komma ur det måste det ju ske utan tryck, eller måsten. När vi hade xxx sist så vart det ju så för att jag masserade henne över hela kroppen, och efter en stunds masserande märktes det på hennes kropp att hon ville mer... :)
    Oki, om ni tjejer nu är så bra på att uppfatta sådana vibbar så är det väl verkligen bäst jag försöker tänka på annat och verkligen visa att "vi ska inte ha sex, bara ha mysigt, vara så nära, men utan sex..."???
    Som sagt.. En av problemen har ju varit det att hon saknat det att hon känt för att tagit initiv till xxx. Och klart... Om hon då känner av "vibbar" så blir det ju bara mer stressat osv. Har jag fattat det hela rätt då?

  • Förvirrad och förtvivlad

    Kräftan - Oki... Nä, jag tar ju inte på hennes bröst jämt. Inte ofta alls bara så där. Kanske borde det för att avdramatisera det hela? *ler*
    Men oki.. Jag förstår att det kan kännas "Hands-Off" bara utan att veta varför.

    Ska försöka lägga det bakom mig... För om jag går och ältar det så kommer hon garanterat märka det och så vips.. så har vi ju ett onödigt problem kanske. :)

    Tack för lyckönskningen! :)

  • CyberPet

    En av anledningarna till varför ni flyttade isär var väl också för att ge varandra utrymme? Att du medvetet eller omedvetet kommer åt hennes bröst är väldigt intimt. Jag vet i alla fall att jag är extremt känslig när det kommer till mina bröst och vill jag vara ifred eller ha mitt eget utrymme så är mina bröst off-topic. Jag skyddar dem instinktivt på samma sätt som din flicka gör.

    De gånger jag uppskattar att mina bröst blir smekta är när jag själv vill det, då brösten för mig är en del av det intima och sexet. Visst händer olyckor ibland och han kommer åt dem av misstag, men min make är också väldigt bröstfixerad så för mig är det jobbigt om jag inte är sugen på sex då jag vet att han ALLTID är sugen på sex. Det blir en press på mig som jag inte vill ha.

    Jag vet att det är svårt att förstå sig på oss kvinnor, men det kan vara värt lite tålamod och väntan. :D

    Lycka till!

    Petra

  • Förvirrad och förtvivlad

    CyberPet - Visst var det så.. Att hon kunde få ett eget kryp-in som hon kunde vara när hon kände att "det blev för mycket". Så meningen är ju att vi ska träffas när vi känner för det osv.. Ungefär som i början av ett förhållande, eller kanske som ett särboförhållande är meningen ska fungera. *ler*

    Ja, det kan jag respektera om hon vill vara ifred. Men om vi ligger och myser tillsammans i badkaret så vill man väl inte vara ifred? Eller du kanske menar på det andra planet? Att hon tänker att det är okey att mysa och visa kärlek på det sättet, men inte okey med något som kan tolkas som sextankar?
    Du menar kanske som vinterflickan och kräftan att jag inte borde hänga upp mig på detta utan fortsätta ha mysigt så löser det sig nog? :)

    Men skönt att veta att det är fler som känner så då... För du älskar väl inte, eller tänder på din man mindre bara för dina bröst är off-topic ibland?

    Ja, den som löser kvinnans gåta får väl nobelpris... Men som sagt.. Hur kul vore det med ett facit i handen?

    Tack för svar! :)

  • Storm

    Jag känner igen mig själv i henne när du beskriver hur ni har det. Jag kan också vara så där ibland. Oftast beror det på att det känns som om jag inte får nog tid på mig att komma igång innan min man vill påbörja akten så att säga. Ofta missar han att kyssar och ögonkontakt och lite vackra ord är vad jag vill ha till att börja med, inte en man som dyker på min kropp direkt och börjar gnugga hejvilt lite varstans. Det är ruskigt avtändande för mig. Ögonkontakten är viktig, låt henne se i dina ögon hur mycket du älskar henne, och glöm inte att berätta hur vacker hon är och hur hon får dig att känna dig. Ett tips kan vara att förbjuda henne att röra vid dig och ägna all uppmrksamhet åt henne till att börja med, testa ge henne en ögonbindel och be henne bara ligga still och njuta utan krav på motprestation och var tydlig med att du önskar inget för egen del. Lite love-bombing som får henne att känna sig vackrast i hela världen gör säkert susen.

  • CyberPet

    Förvirrad och Förtvivlad. Jag förstår att du är just förvirrad och förtvivlad för det är inte lätt!

    Jag älskar min make över allt annat och ibland kan jag irritera mig på att ALLT ska leda till sex, men det är lite så ni killar fungerar. Om jag får en massage så reagerar han sexuellt medan jag slappnar av och bara reagerar över hur otroligt skönt och avslappnande det är. Om han då pockar på och vill ha sex känns det som om han inkräktar på det där avslappnade tillståndet. Men visst, ibland blir jag också upphetsad och vill ha sex efter en massage, men inte alltid. Så han har fått lära sig att jag säger till eller ger så tydliga signaler att de inte går att misstolka när jag också är sugen.

    Det du får göra är att helt enkelt lyssna av din flicka mer och även säga till att "hörru, nu kan jag inte läsa dina tankar så det vore bra om du kunde tala om för mig vad du vill att jag ska göra". Det är med kommunikation man kommer bäst överrens och just när man är i en sån situation där man behöver utrymme och få vara ifred och bara mysa när man själv har lust så måste man också vara tydlig.

    För är hon inte tydlig och talar om "nej, nu vill jag bara ligga här i badet och mysa, inget sex" så ska du inte bli ledsen utan bara sjunka djupare ner i karet och säga "visst gumman, säg till när du vill att jag ska borsta dig på ryggen". Men även du måste vara tydlig och prata om dina känslor och mår du dåligt av att hon sluter sig inne utan att släppa in dig så måste du säga till att du gärna vill veta vad hon tänker.

    Ta det med ro och ta det inte som att du blir avvisad bara för att hon inte vill ha närhet och sex jämt. Om du visar henne att du kan ge henne den tid och utrymme hon behöver så kommer hon också att uppskatta dig ännumer. Du kommer att få komma henne nära igen, därför att du också kan låta henne få hålla på med sitt när hon behöver det.

    Lycka till!

    Petra

  • Dea

    Nej, det där är ingen fara. Gå inte och ta illa upp. Ibland är brösten känsliga, bara.

    Ibland tycker jag att det är obehagligt att mina bröst blir berörda när jag inte är upphetsad. I alla fall nära vårtgårdarna. De blir liksom retade, kittlade, ömmande. Och jag vet att att det är min älskling, och jag vet att han inte menar att vi ska ha sex, utan bara visa ömhet, men det är en rent kroppslig reaktion.
    Som när killar motionerar och de blir hårda och skaver mot tröjan.

    Oroa dig inte för det. Hon ratar dig inte. Bröst är känsliga grejer.

  • TeaSpoon

    Jag var inte heller döförtjust i när min man tog i mina bröst, det berodde på att de var så känsliga så det var otrevligt med beröring... Däremot då fungerade det under sexuell upphetsning att han smekte mig...

    Nu ammar jag seda 2 veckor tillbaka så nu är de helt bedövade så nu fungerar det att maken tar på dem, men han bör se upp med den kladdiga mjölken

  • Fii

    Själv har jag aldrig riktigt förstått det där med att smekas på brösten. När min man tar på mina bröst tycker jag oftast att det är ointressant. Ofta kittlas det eller kliar, eller känns bara obehagligt. Till vardags är de ingen erogen zon för mig.

    Det är skillnad om jag är riktigt upphetsad, men då måste jag vara så upphetsad att förspelet för länge sedan är passerat och vi är mitt inne i själva huvudaktiviteten.

    Min poäng är att alla killar verkar tro att tjejer gillar att bli smekta på brösten, men det är inte nödvändigtvis så. Var man gillar att bli smekt är en individuell fråga.

    Sedan känner jag också igen det som Cyberpet skriver om att reagera med avslappning eller liknande på något som min man kanske reagerar sexuellt på.

  • Förvirrad och förtvivlad

    Ojoj vilka bra svar jag får! :)
    Skönt att kunna via ett sånt här forum få lite insikt via andra tjejer.
    Det känns mycket bättre nu när jag förstått att det här med bröst osv kan vara väldigt känsligt, osv.
    Dessutom fick jag ju lite andra tips, bland annat det där med utrymmet.
    Jag ska aktivera mig mera så jag verkligen ger henne chansen att få vara själv och kanske rent utab börjar sakna mig. *ler*
    Faktum är det att sedan vi flyttat isär har det börjat komma gulliga SMS som till exempel "Godnatt mitt hjärta! Puss och kram" osv... :)

    Kram på er alla! :) lovar att återkomma hur det fortskrider och jag lovar lyssna mer på henne, känna av mer och avdramatisera det här med brösten.. *ler*

Svar på tråden Tjejens bröst...