• sussi72

Är så svartsjuk på hans ex

Finns där fler som jag härute? Jag har varit tillsammans med min kille i nästan 3 år och jag vet att han älskar mig mycket och allt. Men kan inte låta bli att tänka på hur mycket han älskade sitt ex. När vi träffades i början så pratade han ofta om henne, hur fin hon var etc. Sen dess har jag ofta grubblat över deras kärlek. Han verkar sårad och det känns som om hon var hans största kärlek. JAg har aldrig fått reda på varför det tog slut, för han vill inte berätta, men jag tänker ganska ofta på henne och på dem. Jag känner mig inte som hans stora kärlek och det är inte så kul.
    Behövde bara skriva av mig.

• Svar på tråden Är så svartsjuk på hans ex
  • sussi72

Ja, han är så trött på att höra saker om henne! Jag har sagt precis hur jag känner och varför jag känner så! Han vet hur sotis jag är på den kvinnan, och när vi är riktiga ovänner och sårar varandra, så brukar han ta upp ämnen om henne och hur bra hon var på alla sätt, vilket gör att jag blir ännu mer osäker. Sen kan jag inte låta bli att tänka på vart de reste, vad han gav henne för presenter och inte mig. Jag vet att det är löjligt, men jag kan inte hjälpa det. Jag vill ha lika mycket eller mer kärlek och saker som hon fick! Tänker ingen annan så??

• sussi72

Paranoia, Du verkar vara lite mer lik mig och tycks förstå mig. Jag tror dock inte att jag varit så sotis om han inte tagit úpp henne i början och sagt hur snygg hon var eller skrytit om henne när vi bråkar, bara för att såra mig. Klart att man då blir ledsen och svartsjuk. Men du har rätt, det är jag nu och hon är passé! Men dessa känslor dyker tyvärr upp ibland när man tex pratar om boende, resor eller framtiden. Då känns det som att han gjort allt med den kvinnan redan, så jag kan aldrig bli något mer för honom än hon var.

• sussi72

I början av förhållandet är man ju inte svartsjuk, men efter ett tag när man kärat ner sig på allvar så tänker man tillbaka på vad han har sagt och när man ser små lappar och foton av henne kvar i bostaden lite överallt, trots att det tog slut för mer än ett halvår sen, då blir man extra sotis. SEn när han märkte att jag verkligen reagerade och jag själv började ta upp henne allt oftare, eftersom han sagt hur bra hon var i sängen etc, så ville han aldrig mer tala om henne, eftersom det fick motsatt effekt. Jag blev besatt av henne och anklagade honom dagligen för att ha älskat henne mer än mig. Då började han försvara sig emot henne, att hon inte alls var så bra, att jag är bättre, att han aldrig ville gifta sig med henne etc. Jag blir förvirrad, och än idag så långt senare kommer hon upp i mitt huvud, och jag tänker att han nog aldrig kommer att vara så galen i en tjej som han var i henne. Mig tar han minsann aldrig bilder på eller skryter om på samma sätt. Usch, det är hemskt när man vet att han var besatt av henne sexuellt och passionerat förälskad i henne och kanske inte är det i mig på samma sätt. Jag ÄR väldigt svartsjuk på denna kvinna, trots att det inte var hon som gav honom ett barn och gifte sig med honom. det var en helt annan kvinna, som jag inte bryr mig om alls.

• sussi72

JOhan. Jag vet att han gillar mörka tjejer och jag är blond. Kan vara därför jag är sotis eller?!

Nä nu har jag tjatat nog om detta, men jag ville bara höra andras kommentarer om det enbart är jag som är konstig. Visst är jag svartsjukt lagd, men i detta fall har nog han hjälpt till lite på traven, tror jag. Jag ska försöka sopa undan den kvinnan och lämna henne bakom mig.

• sussi72

Johan, Menar du att du varit svartsjuk pg a det där med färger, dvs att du har en viss färg som din tjej egentligen aldrig haft tidigare!?
    Jag har alltid haft mörka killar, så en dag träffade jag en ljus skallig kille som ville se foton på mitt ex. När han såg att killen hade jättetjockt o mörkt hår blev han helt paff och började bli jättesvartsjuk, så du kan ha rätt.

• sussi72

Men jag kan bli jättesvartsjuk bara jag kommer till hans föräldrar och vi tittar på gamla foton, så ser jag henne på nåt foto från deras tid tillsammans eller nån resa ihop. Det knyter sig i hela magen. Usch! Känner någon mer som jag i det läget eller är jag överdrivet svartsjuk? Jag vet att han har mig nu, men ändå...

• sussi72

Jag tror också på det där att han vet att hon är min ömma punkt, så använder han det när han är riktigt förbannad på mig och vill såra mig!! Men jag varnade honom redan från början att jag är svartsjuk på ex. Ändå tjatade han om henne och hur snygg hon var och lämnade fotoalbum och andra foton framför mig där de håller om varandra. det kändes som om han valt ut de bästa bilderna från dem och satt in i ett album. I början var jag inte svartsjuk, men ju mer förälskad jag blev desto mer kände jag, och hans mål från början var ju att göra mig svartsjuk, men han trodde nog aldrig att det skulle bli en sån plåga för mig!!! Så himla dumt att testa gränser sådär tycker jag!

• sussi72

Jo, Julia. NU undviker jag allt, men när vi bodde tillsammans så plågade jag mig själv med att kolla igenom gamla videofilmer från dem och foton. Jag ångrar mig såååå nu! Nu säger jag ifrån om det är risk för att jag ska råka se något från hans ex. Det skulle jag ha gjort redan från början.

• sussi72

Jag förstår inte varför man är svartsjuk på vissa ex men inte andra?! Den kvinnan som han hade allt med; dvs barn, giftermål och hus med är jag inte alls sotis på. Men tjejen som han hade efter henne och före mig är jag jättesvartsjuk på. Och henne har han ingen som helst kontakt med sen flera år, så jag fattar inte hur hjärnan tänker! Kanske för att den sista var så mycket snyggare och yngre och sexigare?!

• sussi72

Den tjejen jag stör mig mest på, där varade förhållandet i 6, nästan 7 år. Efter henne hade han ett kort förhållande på 6 månader med en jättesnygg tjej, men henne har jag aldrig varit så svartsjuk på. Det är som du säger, sakerna det gjorde tillsammans, allt de fick uppleva ihop, att de var förlovade, bodde ihop, reste till en massa ställen ihop. Klart att det tar tid innan man själv hunnit ikapp. Tycker du också det Julia? Hur länge har du varit tillammans med killen du är med nu? Bor ni ihop? Bodde exet där innan?

• sussi72

Så skönt att det inte stör dig att bo där åtminstone, för det störde mig att flytta in där hon bott i 3 år, vet ej varför?

Men vad är det som stör dig mest och som får dig att tänka på henne? Var det han som lämnade henne eller tvärtom? VAr hon snygg?

• sussi72

Jag förstår inte när det ska gå över riktigt, för jag känner det absolut inte lika mycket som jag gjorde det första året, men jag kan inte förstå varför det inte försvinner helt? Kanske först när man varit tillsammans och upplevt lika mycket som de! Det hade definitivt känt mycket bättre om han och jag skaffat något gemensamt boende och han är på gång nu att sälja lägenheten, så vi får väl se.

Svar på tråden Är så svartsjuk på hans ex