Vad kostade ert bröllop?
littstar skrev 2013-03-18 14:47:26 följande:
Jag förstår inte varför folk ska lägga så mycke pengar på en dag, bjuda en massa folk man inte känner på dyr mat å köpa en klänning för 10.000 som man aldrig kommer använda igen. Tycker man ska ha ett max på 50.000 dock kommer mitt bröllop troligen bara gå på 7000 då jag gör allt själv. 
Vårt bröllop kommer gå på mellan 150 000 och 200 000 sek, allt beror på hur vi vill ha det i slutändan. Gästantalet blir 70 - 80 personer och då måste jag ändå sålla som tusan! Så jag upplever att jag lätt skulle kunna bjuda 50 personer från min sida och alla är mäniskor är sådanna jag tycker om och vill ha i mitt liv. Det beror väll på släkt och annat och hur man umgås med sina vänner och bekanta hur många man bjuder.
Sedan så bestämde vi tidigt att vi inte vill göra så mycket själva och eftersom att vi vill ha en vacker venue med god mat etc så betalr vi ca 1000 kr/kuvert (med vin och mat), sedan tillkommer ju fotograf på minst 10 000 kläder, ringar, blommor - allt sådant. Vad det kommer landa på vet jag inte då det beror på vilken sorts ring eller klänning jag vill ha och om min fästman vill köpa en speciell kostym eller liknande
Men vi får mycket hjälp från våra föräldrar!! Utan det ekonomiska stödet tror jag att vi hade väntat med att gifta oss tills vi hade bättre (läs mer sparat) ekonomi.