Vad kostade ert bröllop?
Vi har en budget på 250 000 utan bröllopsresan och bröllopsresan kommer gå på ca 50 000. Men det är som alla andra med stor budget säger. Man har en chans i livet. Så kände vi att vi kommer bara göra detta en gång i livet och då vill vi ha det bröllopet som vi verkligen drömmer om. Vi vill inte behöva kompromissa om något eller dra ner på något så vi köper det vi vill ha helt enkelt.
Det hela började med min förlovningsring och det satte väl ribban för bröllopet för jag tänkte snåla med den men eftersom jag älskade en annan så sa sambon att köp den å då blev det så. Så den kostar närmare 25 000.
och klänning hade jag aldrig kommit undan billigare den gick på 25 000 den också. vara där är vi uppe i 50 000 liksom. det drar iväg snabbt.
Men sen har vi haft turen att ha ett paket på vår dag så allt ingår och vi behöver inte boka speciellt mycket. Limousine, fotograf och kameraman ingår. Precis som mat, blommor och dekorationer samt öppen bar för alla gäster och tårta.
Det enda vi fixat med så sett är kläder och smycken samt att vi bokade in 2 till fotografer då jag känner att jag verkligen vill ha massa bilder från vårt bröllop. Vill inte missa en sekund. 1 fotograf som följer mig från morgon till natt och en som följer sambon lika länge. sen har vi en som är med från vi ska till kyrkan och resten av natten. samt han som filmar är också med så länge.
Men det var ju några poster som tog mer plats än andra så att säga. och det var ju just klänningen och ringarna. Och maten var väldigt viktig för sambon.
sen den Dj vi ville ha la ju på lite extra.
Men sen å andra sidan så kommer vi verkligen få vårt drömbröllop och jag får det där prinsessbröllopet som man drömmer om som liten (gjorde jag i alla fall) med den stora klänningen och glitter och massa gäster.
Sen kör vi drömresan dagen efter då vi åker till japan i två veckor. vi ville passa på innan det är dags för barn.