Klart du ska göra det! Om du ångrar dig efteråt av en eller annan anledning så är det bara att ta bort -det är ju långtifrån lika permanent som en tatuering.
Om det gör ont eller ej är högt individuellt, beroende på piercaren, tungtypen och framför allt din egen smärttröskel. Men om du verkligen vill ha en så är några sekunders smärta ingenting jämfört med känslan efteråt.
Jag har haft min sedan sommaren 2000 och aldrig råkat ut för några problem, och då bröt jag ändå mot dom flesta reglerna redan dagen efter (åkte till Sweden Rock Festival dagen därpå ;)). Men det är iofs inget jag skulle rekommendera, jag har helt enkelt haft tur med hög smärttröskel och snabb läkeförmåga. Jag har hört om folk som fått allt från skadade tänder till svullen tunga och dött av andningsnöd, men historier i stil med den sistnämnda ska man nog ta med en nypa salt och kolla lite extra på vad det gäller statistiksiffrorna.. ;) Vad det gäller tandskador så drabbar det som sagt dom som leker för mycket med sin piercing, och sålänge man tänker på det och vänjer sig av vid det direkt från början (jag menar, hur -snyggt- är det egentligen att sitta och tugga på sin piercing offentligt? :P) så är det inga problem.
Men som sagt, skulle något hända och du blir osäker så är det bara att skruva kulan, ta ut staven och TADA!, problemet är ur världen.