Inlägg från: TeaSpoon |Visa alla inlägg
  • TeaSpoon

Pierca tungan? någon?

Jag piercade tungan för 3½ år sedan och jag måste vara extrem för jag tyckte inte det gjorde ont, det sved en hel del men det blev nästan lite antiklimax när det inte gjorde så ont som jag trodde...

Direkt efter piercingen så gick jag och köpte is på snabbmatsrestaurang och som jag gick och sög på hela dagen, det hjälpte massor!!! Redan samma kväll käkade jag chips, men jag fick liksom lägga dem på plats för tungan var lite öm

När sonen föddes för 5 veckor sedan var den ur, brydde mig inte om att köpa någon plastsak och sätta i istället, jag kan ha den ur i ca 1 månad utan att det växer igen.

Dessutom har jag en labrett med en 4 mm kula i, så risken är minimerad för att man ska råka bita i det eftersom den ligger tight mot tungan. Det är bara när jag ska festa eller liknande som jag sätter i större kula eller något annat skoj.
    Det har hänt 2 gånger på 3 år (som jag har haft labretten), att jag har bitit i den. Det har däremot hänt att plattan på labrettens undersida har fastnat framför tänderna så att det känns som om jag ska dra kulan genom tungan, men det händer också väldigt sällan, man blir mer och mer van vid den och ju längre man har den destom mindre händer....

Inte ens min tandläkare har något att invända mot när jag har labretten och liten kula...

Svar på tråden Pierca tungan? någon?