• Miss Ida

Sex under mensen

Jag har hört så många olika bud och vet varken ut eller in. Är det farligt/dåligt att ha sex under mensen eller inte? Hur brukar ni göra? och hur noga är det att duscha direkt efter sex, även när man inte har mens? Jag blir inte klok på alla olika saker man hör, kan ni svar mig?

• Svar på tråden Sex under mensen
  • Jennifer E

Äsch, det är väl inte noga med att duscha efteråt? När man har mens ska man väl kanske vara lite noggrannare men det är nog inte livsviktigt då heller. Däremot har jag hört att det är bra att kissa efteråt för att få bort ev bakterier från urinrörsmynningen. Vet dock ej om det stämmer Nån annan som vet?

Tror heller inte att det är farligt att ha sex under mensen, lite geggigt bara kanske... Jag tycker inte om det men det är för att min lust försvinner och att känseln där nere blir annorlunda. För en del är det tvärtom så gör som ni vill!

• Lacina

Nej det är varken farlig eller dålig att ha sex under mensen. Möjligvis kan en del känna sig mindre fräscha då och därför skippa 6-et. Jag o min pojkvän störs däremot inte av det så vi kör på som vanligt =) Jag brukar faktiskt oftast bli lite mer pilsk under den tiden. Det enda vi håller oss borta från är oral 6. Kan förtså att det inte e trevligt att få blodsmak i munnen =)

• Ei saa peitää

Jag har inte sex under mensen p g a att jag tycker det verkar bökigt och kladdigt vilket medför att jag har typ 0 sexlust då. Min man är inte heller så sugen på att rota därnere då.

Men farligt är det ju inte. Det gäller väl bara att tvätta av sig efteråt och sköta sin hygien.

• Jennie med ie

Nä det är inte farligt så länge man sköter sin hygien vilket man ska göra även annars ;) Slemhinnorna kan vara extra känsliga under mensen...

Jag har sällan sex under mensen eftersom jag ofta mår lite ruttet och inte alls har nån sexlust då.

• TeaSpoon

Vi har inte heller sex under mensen, men det är för att min man inte är så pigg på det....

Det enda som jag är noga med annars är att kissa efteråt, just för att "rensa" urinröret..

• Meddelande borttaget
  • Monn

Vi har sex som vanligt. Det känns faktiskt som om mensen nästan försvinner under sexet, det blir i alla fall inte blodigt på lakanet.

Har man mensverk har jag tom hört att det är bra att ha sex för att det lättar på kramperna för att man slappnar av, och så tror jag det är för mig.

Att sköta hygienen ska man väl alltid göra, och att tvätta av sig lite kan ju vara skönt, särskilt om man är lite känslig där nere. Att kissa efteråt är bra eftersom det rensar urinröret så att man inte får urinvägsinfektion så lätt.

• Rita

Man kan ju ha sex utan att "stoppa" in den. Det brukar vi ha.

• polemik

Om man har lätt att få urinvägsinfektion är det bra att kissa efter sex.

Det är inte farligt att ha sex när man har mens och man MÅSTE inte duscha efteråt, men det kan ju bli lite kladdigt så man kanske vill...

Svar på tråden Sex under mensen