• Miss Ida

Sex under mensen

Jag har hört så många olika bud och vet varken ut eller in. Är det farligt/dåligt att ha sex under mensen eller inte? Hur brukar ni göra? och hur noga är det att duscha direkt efter sex, även när man inte har mens? Jag blir inte klok på alla olika saker man hör, kan ni svar mig?

• Svar på tråden Sex under mensen
  • MeLyAnA

Man kan ju ha sex i duschen om man tycker att det är kladdigt.

Fast det är ju nästan lite överskattat det där. Man får ju sån träningsverk dagen efter

• Mid

Det är ökad risk för infektioner under mensen. Det kan därför vara bra om killen är noga med hygienen om man ska ha sex. Oftast är ju alla så rena och fina iallafall men det är vad som rekommenderas.

• Electric Lady

Det är inte farligare än vanligt att ha 6 under mensen. Det är inte viktigt att duscha efteråt. Men det är VÄLDIGT viktigt att LÅTA BLI att duscha upp i s l i d a n. Det funkar inte som preventivmedel och sabbar slemhinnorna.

• sossofie

Duschar gör man väl innan och efter att man har/haft sex....och definitivt efter!
    Vem vill gå och lägga sig bland lakarnen om det är kladdigt och luktar kroppsvätskor????

Klart att du MISS IDA ska ha sex om du vill under mensperioden, jag blir alltid mer sugen då.
    Följ de andras råd och duscha och kissa efter.

• Electric Lady

Jag duschar då aldrig före eller efter. Kroppsvätskor är guds gåva till mänskligheten.

• mrs taylor

Vi har extra mycket sex under mensen eftersom vi annars använder oss av avbrutet samlag så det känns ju lite lyxigt att slippa tänka på det då. ;)

Duschar inte mer än vanligt då, på morgonen bara som vanligt. Inte 17 går man upp och duschar mitt i natten om man har haft sex! Det är min älskades kroppsvätskor och absolut inte något jag tycker är äckligt!

• Jennie med ie

"Duschar gör man väl innan och efter att man har/haft sex....och definitivt efter"
    Man och man.... Jag gör det inte, inte min man heller. Jo så småningom ;) men inte direkt efter. Då ligger vi och myser... och sen somnar vi oftast ifall det är kväll/natt.
    Inte tycker jag det luktar och klibbar så mycket..

mrs taylor, tänk bara på att blödningsperioden inte är en helt säker period (och avbrutet samlag är inte det säkraste skyyddet heller men det vet du nog redan *ler*)

• Dea

Säger som de andra, vi har sex då om vi har lust, men skippar oralt.

Tycker det verkar stämma att 0rgasmen hjälper mot värken.

Oftast blir det ju så att man duschar innan eller efter om man känner sig ofräsch, men det är ingen regel vi följer.

• ChristiansBrud

Vi brukar inte ha sex när jag har mens, är ofta mkt torrare (konstigt nog) då än annars.

• sossofie

Alltså verkar det som att en del hakat upp sig på min åsikt om att duscha efter man har haft sex. Så ni menar att ni inte duschar efter att ni haft sex? Är det mysigt att ha "mannens avkommor" kvar till morronen efter? Det fattar inte jag!! "kroppsvätskor är guds gåva till mänskligheten", Jo visserligen, men jag vill inte "spara" den till dagen efter...

Svar på tråden Sex under mensen