• ChristiansBrud

Ellen-tamponger

någon som har provat dem? är det någon skillnad mellan dem och OB?

• Svar på tråden Ellen-tamponger
  • C.J

Squeezetoy: Ellen finns i mini också... fast på väldigt få ställen. Jag har köpt ministorleken på Kicks. Vet inte om den finns i alla Kicks-butiker dock.

• *Erika*

Ellen tamponger finns att köpa på deras hemsida...www.ellen.se Tydligen kan man prenumerera på dem oxå så att det dimper ner lämplig mängd i brevlådan den dag man valt. :)

• Henrike

fråga gärna, jag är helt omvänd och svarar gärna...

om ni vill läsa om fler som har provat den så gå in på t ex keeper punkt com och läs om vad folk tycker eller eco-logique punkt com - där kan ni läsa väldigt många synpunkter från folk som har provat - ofta lite skeptiska först men de flesta blir helt omvända!

Det är lite kladdigt de första gångerna innan man lär sig exakt hur man skall ta ut den men nu går det som en dans! Och trivs man inte med den är det bara att skicka tillbaka den. De räknar med att man skall få prova den i tre cykler. Det är dock väldigt få som skickar tillbaka den!

Jag köpte min från eco-logique, den kom på mindre än en vecka. Det var mycket billigare att köpa den därifrån än från Sverige när jag köpte min, kanske har det ändrats nu.

Glömde att det är oerhört miljövänligt också! tänk så mycket sopor man bidrar till i synnerhet med bindor!

• Gwendolyn

Jag använder keeper och jag måste säga att jag inte är helsåld på den.Det kan vara så att jag är en slow learner och inte sätter in den helt rätt ännu eller så blöder jag rätt mycket för den kan läcka. Sen tycker jag att den känns, att den liksom spänner.
    Tycker däremot om att man alltid har den med sig. Man behöver inte släpa på ob hela tiden. Och det bästa av allt är att man numera inte behöver köpa mensskydd mer, att den alltid finns hemma och att man inte bidrar till sopberget.

• Fru Westin

...fast keeper har en nackdel, det är lite svårt ifall det är dags att tömma den och den enda toalett som finns tillgänglig är en varuhustoalett med toabås och tvättfatet utanför i den "allmänna" delen...

• Electric Lady

Tycker ellen var bra, men har varit tvungen att sluta eftersom jag har så känsliga slemhinnor att jag överhuvudtaget inte kan använda tamponger längre pga det mekaniska slitaget. Jag HATAR bindor! Och inte mår jag så bra av dem heller.

• jajjan

Usch Electric Lady, jobbigt!
    men har du provat att ta lite vaselin på tampongen?

• Henrike

Gwendolyn, om den spänner så antingen sitter den fel, eller så tillhör du de få procent som inte passar ihop med keepern! Den skall INTE kännas alls. Hade jag varit du så hade jag mailat företaget du köpte den på eller kollat in deras hemsidor för tips om vad det kan vara för fel. Snurrar du till den när du har satt in den så att den sitter helt tätt och det blir vakuum? Har du klippt av kläppen så den inte skaver (jag fick klippa av min i omgångar)?

Ang. varuhusbås utan tvättfat - inget problem alls, antingen torkar man ur den med toapapper bara, eller väter man lite toapapper innan och tar med sig in och torkar ur den med. Klart det är skönare om man kan skölja den helt, men oftast kan man ju använda en toa där det finns tvättfat!

• Drutten

Jag gillar oxå keepern. Jag hade den när vi var på semester senast, helt underbart. Man kan bada med den och den tar inte in vatten som tamponger kan göra, när vi var på egna äventyr, vandrade osv så var den jättesmidig att ha.
    För mig tog det dock flera mensperioder innan jag lärde mig att använda den och jag fick oxå klippa av kläppen i flera omgångar. Ibland när jag har mycket mens så har jag ett trosskydd oxå som reserv men det är för att jag tycker att det är svårt att få det tätt (vakum) när jag blöder mycket.

Jag vill absolut rekomendera den, ge den lite tid bara:)

• ChristiansBrud

har aldrig hört talas om keepern, verkar ju bra, men det måste vara jobbigt innan man får klämm på hur den ska sitta och hur man sätter in den

Svar på tråden Ellen-tamponger