Någon som tror på medium/spåtanter ?
Ryska Lenas Darling:
För det första, jag ber om ursäkt, det är klart att jag inte vet vad du anser rätt, vad jag menade var, baserat på det du skrev, att du klumpar ihop tarot/sierskor/spådomar/medium etc med det ockulta i en enda bunt är så enormt fördomsfullt. Och ovanpå det; "GUD VARNAR oss för detta" ( klassiska förbuds/varningsfingret från en religiös person ) och "..det mesta Han säger nonchaleras ju i alla fall av de flesta människor". ( Hmm, undrar varför? Får en känsla ibland av att en stor del av detta beror på alla fördömande religionsutövare som bestämt hävdar att så och så är ok att göra när man är en "sann" troende, men att göra på flera/alternativa sätt går inte ).
Jag betvivlar inte att de människor som skrev ner Bibeln var inspirerade av Guds ande, men vad jag ville framhäva med mitt uttalande var att det de facto är människor som har tolkat Guds budskap ( en tolkning är just en tolkning med alla dess varianter, varken rätt eller fel )och sedan i sin tur skrivit ner det för andra att läsa.Att man just därför ( som med allt man läser ) bör ha detta i åtanke...
Bibeln är en maffig skrift och jag har stor respekt för den, tro inte annat.
Jag själv är kristen, döpt och konfirmerad ( tog detta på största allvar ), går i kyrkan några gånger om året. Om jag tror på ( någon slags )Gud, är det på mitt eget sätt. Den Gud jag tror på är inte begränsad och fördömande. Han finns överallt runtomkring oss och är god och kärleksfull. Att tro på något är vackert, men jag är så trött på dessa ( enligt min åsikt ) självutnämnda, sk "sanna troende" som på något sätt står över andra och ser sin tro som den enda och absoluta.
Jag är väldigt intresserad av det vidskepliga och övernaturliga men är INTE satanist, jag lägger tarotkort i rådgivande och meditativt syfte, men påstår inte att jag kan se in i framtiden. Överhuvudtaget är jag en skeptiker i grund och botten.
Jag har haft "kontakt" med min mormor två gånger efter hennes död ( detta har skett när jag läst eller sett på TV och inte vid någon "seans eller ritual" ) och vid dessa tillfällen har det känns alldeles självklart och mycket speciellt.
Detta är mina tankar, reflektioner och om du så vill; min tro. Lite av varje.. och jag är inte satanist för det.
Respektfulla Hälsningar,
Pagan.