Hej Pagan.
Tack för ditt fina och vänliga inlägg.
Ska försöka svara sakligt och kortfattat.
Enligt Bibeln TILLHÖR tarot/sierskor/spådomar/medium m.m. etc. o.dyl. förbjuden ockultism. Den som alltså vill hålla sig till Skaparen, Herren Gud Allsmäktig (de flesta VILL inte det) ska alltså INTE syssla med sånt. Det framkommer mycket klart i hela Bibeln. Ett exempel:
5 Mosebok 18:
10 Hos dig må icke finnas någon som låter sin son eller dotter gå genom eld, eller som befattar sig med trolldom eller teckentydning eller svartkonst eller häxeri,
11 ingen som förehar besvärjelsekonster, ingen som frågar andar, eller som är en spåman, eller som söker råd hos de döda.
12 Ty en styggelse för Herren är var och en som gör sådant, och för sådana styggelsers skull fördriver HERREN, din Gud, dem för dig.
Fler exempel hittar du här:
3 Mos.19:31
3 Mos.20:6
1 Sam.28:3
2 Krön.33:6.
Och i Nya Testamentet:
Apostlagärningarna 16:16-18,
Apostlagärningarna 19:19
Galaterbrevet 5:17-21
Uppenbarelseboken 21:8
Så var och en som VILL följa sin Skapares visdomsord och råd bör som sagt ta avstånd från ockultism i alla former. Detta är vad Guds Ord, Bibeln, visar oss. Skyll alltså inte på mig, skyll på Gud.
Du tror på "ditt eget sätt" säger du. OK, det har du all rätt till. Men den som vill följa Guds väg ska hålla sig till Hans väg, och den lär vi känna genom Bibeln. Jesus säger dessutom:
"Jag är vägen, sanningen och livet.
Ingen kommer till Fadern utom genom mig."
Dvs, JESUS -den enda och absoluta vägen till Gud.
Gud välsigne dig.