Att du tvekar behöver ju inte betyda att han inte är den "rätte", du kanske mer är osäker på just det här med att gifta sig. Du kanske inte är redo ännu? Bättre att vänta isåfall än att kasta sig in i något man inte riktigt känner är helt rätt. Att veta om nån är "rätt" eller inte är ju jätte svårt att svara på, men det är nog en känsla man själv har... ingen är perfekt! Så att leta efter det ger ju ingenting! Men om ni trivs ihop, har samma planer och drömmar i livet så kan det ju vara tecken på att ni vill leva resten av livet med varandra. Det låter ju jätte stort och ÄR jätte stort, så det är ju inte konstigt om det skrämmer dig!
Ni kanske inte har varit tillsammans jätte länge? Du kanske inte är så gammal? Du kanske rent allmänt inte vet vad du vill ha ut av ditt liv? Tror det är bra om man är lite mer "färdig" med sig själv innan man binder sig. Annars kanske man lätt växer ifrån varann sen....
Med min sambo visste jag att han var rätt. Det har bara varit en känsla från första stund. Vi har alltid haft en väldigt speciell relation. Så det var absolut inget att fundera över. Så vi känner oss redo båda två... Men då vill vi ungefär samma saker, vi jobbar båda två, vi har skaffat en massa prylar, vi har liksom allt annat "klart"...
Alla killar kan väl kännas mer el mindre rätt i början av ett förhållande, men jag tror definitivt att man ska bo ihop ett tag innan man tänker på giftermål. Nu vet jag ju inget om er relation, men ändå :)
Några tips kanske iaf... Lycka till!