• Female

Hur vet man om han ar den ratte?

För mig är insikten om att mannen är "den rätta", känslan av SJÄLVKLARHET. Jag har aldrig känt mig så harmonisk och självklar med någon som med min blivande man, och jag älskar honom otroligt mycket.
    Det är nog vanligt att ifrågasätta sin relation, men det viktiga när man gör det är att fundera på vad detär som gör att man tvivlar.

Om man inte kan bestämma sig för om man kan stå ut med att mannen är slarvig eller stökig tex, då är det förmodligen något som man kan överbrygga i framtiden.

Men om man tvivlar för att man på något plan är rädd för sin man, eller för att han är överdriver svartsjuk (vilket oftare än man tror leder till misshandel), eller om han missbrukar något, eller är otrogen ibland - då ska man absolut lyssna till sitt tvivel.

Känner man sig heller inte mogen för att gifta sig för att man vill ut i världen och göra saker som man itne tycker att mannen kan vara med på - då har man nog också en hel del att göra innan man kan gifta sig och leva med en och samma.

Sedan ska man nog kasta alla förhoppningar på att vara 100 % säker på att man alltid kommer att vilja vara mned någon resten av livet.
    Visst kan man vara säker på det NU, men vi vet alla att livet kan förändras och så även man själv.

Personligen kan jag inte tänka mig att jag kommer att vilja leva utan min blivande man, annars skulle jag aldrig gifta mig med honom.

Svar på tråden Hur vet man om han ar den ratte?