Inlägg från: Electric Lady |Visa alla inlägg
  • Electric Lady

Presenter till sambons barn

Jag tror att lagen säger att han ska betala resorna, så att kräva att mamman ska betala dem är nog att vara en snålpappa.

Jag tycker att det låter som att du är irriterad på att de här barnen finns och därför stör dig på utgifterna. Självklart är det han som ska betala och inte du, men självklart så kommer ju du att drabbas ändå eftersom han skulle haft mer att pytsa in i er gemensamma ekonomi om han inte hade barnen att försörja.

Och tydligen (som du skrev i en tidigare tråd) så har ju han prioriterat att flytta till dig mer än att kunna vara nära sina barn. Då är det ju faktiskt hans eget fel att han har dessa kostnader.

• Electric Lady

Ok, då hade jag fel om resekostnaderna.

I så fall ska de dela, tycker jag.

Vad det gäller flytten så kan jag faktiskt inte tycka synd om honom för det. Det går att ha långdistandförhållanden, det går att flytta närmre varandra (istället för att han ska flytta 40 mil)Jag kan inte se det som något annat än att han (och du) har valt att bo så långt från barnen och då borde ha räknat in kostnaderna.

• Electric Lady

Hm, nu tror jag att du riktar din ilska åt fel håll.

Jag har inte skrivit ett ord om att du borde betala något (har DU läst vad JAG skrivit?) Tvärtom har jag skrivit att det självklart är han som ska göra det.

Förstår inte varför du blir förbannad för det när jag inte ens har skrivit det du beskyller mig för.

Inte heller har jag skrivit att han borde vara ihop med någon annan.

En ursäkt vore på sin plats.

• Electric Lady

Jag skulle gärna vilja ha en kommentar till mitt senaste inlägg, Ingbritt. Varför skäller du ut mig för något jag inte en har skrivit?

• Electric Lady

Läs mitt inlägg. Jag har uttryckligen skrivit att han ska betala för sina barn.

Jag har väldigt svårt att förstå varför du skäller ut mig för att jag ska ha skrivit att du borde betala för hans barn, när jag har skrivit motsatsen.

Du kan ju säga vad du vill - han hade ett val mellan att bo nära sina barn och nära dig - han valde att bo nära dig. Det kanske var rätt val, vad vet jag, men han har valt dig framför sina barn.

Vad jag tycker om att barnens mamma har gift om sig? Kul för henne.

Och som sagt, kostnaderna kring resor visste ni ju om innan han flyttade, så dem har ni ju valt själva.

Varför inte rikta din ilska mot de som tycker att du borde betala för barnen istället för mot mig?

• Electric Lady

Ha ha ha, nej, det är sant. Jag vet inte ens vad en skilsmässa är.

Det var INTE så att mina föräldrar skildees när jag var tre år. Tack för den upplysningen.

Jag förstår inte ditt resonemang: varför frågar du mig efter vad jag tycker om diverse saker mamman till barnen har gjort? Vad har det med saken att göra? Tror du at jag är intresserad?

Nej, att bli av med sin pappa är inte det värsta som kan hända ett barn. Att bli misshandlad och mobbad i skolan är antagligen inte lika jobbigt som att bli sexuellt utnyttjad och misshandlad av sina föräldrar, men det gör väl inte mobbning okej? På samma sätt blir det inte ok att lämna sina barn bara för att det inte är det värsta som kan hända dem.

Det enda du verkar vilja är att få medhåll i din svartsjuka aversion mot din mans ex och dera gemensamma barn. Jag har ingen lust att bli involverad i den smutskastningen.

VARFÖR skäller du ut mig för något jag aldrig skrivit? Kan du svara på det?

• Electric Lady

Ha ha ha, vad ska jag säga.

Det där säger nog en hel del om din attityd till förhållanden....

• Electric Lady

Om man ser män som något som kvinnor ska "behålla" så har man en syn på förhållanden jag inte delar.

Jag har inte varit sarkastisk, jag har inte sagt något om att någon behöver hjälp. Det finns det säkert många människor som behöver - men jag lägger mig inte i det.

Den här diskussionen handlar inte om mig, så kan Ingbritt och alla andra lägga av att skriva en massa s k i t om hur jag eventuellt mår, min familj etc. Koncentrera dig på dina egna problem, Ingbritt, och sluta skäll ut mig för saker jag inte sagt.

• Electric Lady

Och jag ger upp eftersom du uppenbarligen inte ville höra några åsikter om din situation. Jag har varit hur vänlig som helst mot dig, och bara fått SKRIK och gormande tillbaka, varvat med märkliga påhopp. Och du har inte ens vett att be om ursäkt, om det nu var i stundens hetta eller något.

Hoppas det löser sig för dig. Ha det bra.

• Electric Lady

Kan ni SNÄLLA sluta diskutera min farsa?

Svar på tråden Presenter till sambons barn