Presenter till sambons barn
Träffar man en man som har barn sedan tidigare anser jag att man MÅSTE acceptera dessa barn, deras mamma och alla bekymmer som kommer med detta. Man har valmöjligheten att avstå från en man om man inte kan tänka sig att dela sitt liv även tillsammans med hans barn.
Själv har jag en syster som är gift med en man som har tre barn sedan tidigare och för henne är det en självklarhet att vara med och dela på utgifter i samband med barnen. De bor 30 mil ifrån barnen, men för henne är det naturligt att hon är med och betalar på bensinräkningarna. På samma sätt som de skriver bådas namn på presenter de köper, naturligtvis är hon med och betalar halva kostnaden. Hon älskar sin man och han vore förmodligen inte den man han är idag om han inte hade haft sina barn (och sitt ex.). Så på så sätt har man dem att tacka för mycket om man träffar en man med ett förflutet.
Men visst man ska INTE betala allt, men jag skulle dra åt mig öronen vad gäller din man (läst om honom i en annan tråd). Sen vill jag bara påminna om att det ALLTID finns två versioner när några träter.