Tack för alla era synpunkter. Jag skall försöka förklara lite mer. Denna pappa bryr sig väldigt mycket om sina barn. Trots att han flyttat så långt i från dem. Han gör så gott han kan utifrån rådande villkor. Ringer och hjälper dem med läxor bland annat
Han lämnande nästan allt i deras gemensamma hem för att inte barnens invanda miljö skulle skadas ytterligare. Hans ekonomi är dålig pga att de hade avbetalningar på olika saker. Han har skulder på dessa fortfarande. Det blir bättre om ett par år. Han betalar fullt underhåll eftersom man inte tar hänsyn till skulder. Därför levde han på existensminimum tidigare.
I en annan tråd har många haft synpunkter på att han flyttat så långt ifrån barnen. Men frågan är om man skall begära att han skulle ha levt ensam till den minste blev myndig. Mamman gifta snabbt om sig med en karl med fyra egna barn.
Jag pendlade dit varannan helg i två år och jag orkade inte längre då min gammal mamma blev allt sämre och jag var nära att knäckas av oro och stress.
Ä
Men vi hade kunnat avstå från vår kärlek. Ingen hade blivit lycklig., och absolut inte barnen. Hans barn känner troligtvis pappas kärlek minst lika mycket som många barn som bor med sina föräldrar. Jag blir ledsen när en del ser honom som en cynisk och egoistisk pappa. När jag vet att det inte är så..
Jag betalar mer för vårt boende eftersom vi bor i mitt hus och jag ensam betalar skatt och villaförsäkring samt om något går sönder. Jag har inga lån. Vi delar på övriga kostnader, olja, el vatten etc. och naturligtvis även mat mm.
Så långt är allt ok. Men eftersom hans kostnader för barnen tar så mycket av hans inkomst så betalar jag även för tidningsprenumeration, telefon, bredband (Han ringer mest) Jag tycker detta är ok också.
Men det är resten jag inte klarar av.. Han har ingen bil så vi använder min bil till alla resor. Jag betalar bensin nästan jämt. Han betalar hotellrummen och matten till barnen när vi är där. Men barnen tigger. Pengar varje gång
18-åriga flickan till exempel vill ha pengar till smink och nya kläder av mig. Jag har ingen anledning att betala henens smink och kläder. Till dig som tycker att det är min skyldighet att betala lika mycket för hans barn som han gör. Vad menar du egentligen. Är det inte flickans föräldrar som skall står för henens kläder smink bio etc.
Jag valde denne man för att jag älskar honom, javisst. Men jag anser inte att jag är skyldig att av min inkomst ge mellan 1000-15000 kronor direkt till hans barn varje månad. Plus att jag offra min bil varje månad.. Den slits ner väldigt snabbt av detta. När bilen skall servas är det jag ensam som betalar det Tycker du att jag skall avstå från egna kläder böcker och saker till hemmet och i första hand ge saker till hans barn?