• Ingbritt

    Presenter till sambons barn

    till carom

    Du har tydligen inte läst mina inlägg. Jag lever på studiemedel knappt 7 000 i månaden. Barnens mamma tjänar 27 000 brutto. Av vilken anledning ska jag ta av mina studiemedel till barnen.

    18-åringen vill övningsköra i min bil. Jag säger ifrån därför att jag har billigare försäkring för att ingen under 25 får köra bilen. Är det fel av mig?

    Jag tror inte du förstår varken vad jag är Mimmi säger. Du tar saker ur sitt sammanhang och vrider till det.

  • Ingbritt

    Electric Lady

    Jag har ingen anledning att be dig om ursäkt. Jag drar slutsatser utifrån det du säger.

    Istället för att kommentera det faktum att en stor del av min inkomst går till hans barn p g a att jag varit för generös, så börjar du att kommentera att det borde vi tänkt på INNAN. Och det tror du inte att vi har gjort?. Det var en fruktansvärd tid meden vi funderade på hur vi skulle göra. Livet är inte så enkelt som du tycks tro

    Jag pendlade till honom i över 2 år varannan helg. Jag blev slutkörd och sönderstressad av detta resande och orolig för min mor som blev allt sämre. Jag var villig att avstå från mitt livs enda och stora kärlek för hans barns skull.

    Du skrev att han prioriterar en relation framför sina barn. Det var det elakaste jag någonsin hört. Han levde ensam efter skilsmässa i flera år och fick träffa barnen varannan helg och kanske ibland under veckan. Han fick inte träffa dem oftare för mamman, "de kunde bli oroliga" att gå mellan olika hem.

    Det var givetvis ett fruktansvärt svårt beslut för honom . Men till slut så bestämde han att flytta till mig. För jag hade ändå ett relativt billigt boende. Vi bestämde att jag skulle stå för mer av vårt gemensamma . Jag håller med bil och till stor del av bensin till hans barn för att underlätta

    DU VET INGENTING OM HUR ÄR HAN ÄR SOM FAR. DET FINNS PAPPOR SOM BOR MED SINA BARN VARJE DAG MEN SKITER I DEM.. DU VET INGETING I DETTA FALL

    Jag frågar dig rakt på sak? Om han stannat kvar på hemorten. Levt utan kärlek. Längtad efter mig och veta att jag ständigt längtat efter honom. Skulle vi båda levt olyckliga utan varandra i 10 år till den yngste blev myndig?

    Han hade knappast blivit en bra far under dessa förutsättningar

    Att barnens mamma gift om sig med en ny karl med fyra barn och väntar ett nytt barn med honom. Det tycker du förstås är helt ok. Barnens far ser till att de klarar sig i skolan, Barnens mor skiter fullständigt i hur det går för dom i skolan. Hon har själv ingen utbildning

    Vad jag protesterar mot är att barnen tigger av mig varje gång och är krävande på olika sätt

  • Ingbritt

    Det finns kvinnor som väljer karriär istället för att vara med sina barn. '

    Det finns kvinnor som väljer att vara med vänninnor ibland på fritiden istället för att alltid vara med sina barn.

    Varför jag skriver detta är att visa på att en flyttande pappa behöver inte var det värsta som kan hända barn. Både mammor och pappor behöver oavsett om de lever tillsammans eller inte måste ha ett eget liv för att fungera.

    Barnen for väldigt illa de sista åren de levde tillsamamns.

    Mamman krävde att hon ensam skulle ha hand om barnen. Det är hon som bestämt när barnen och pappas ska träffas

    Vid ett tillfälle förra året när vi skulle träffa barnen hände följande:. Allt var bestämt. Vi hade bokat hotell. Vi kommer vid 13-tiden en lördag då var de tre yngsta inte hemma. Man hade kommit på kvällen innan att man skulle åka till en djurpark och vara borta över natten. Vi träffade dottern ett tag men hon skulle till sin kille på annan ort. Det vara bara att åka de 40 milen hem. Nästa helg tog Mamman för givet att vi skulle åka 80 mil igen. Men då sa jag ifrån. Jag hade varken tid, ork eller pengar att tillfredställa en galen kvinnas nycker.

    Tycker du att det var just gjort av mamman?

    Mmman har valt att leva med en annan man som har fyra barn (varannan vecka) istället för att ta han om sina egna barn

    Jag är övertygad att barnen känner mer trygghet med pappan när de träffas än de har i vardagen med mamman

    Det verkar på dig och någon annan här att ni aldrig har hört talas om skiljsmässor, flyttande föräldrar etc. De flesta barn numera i storstäderna lever med endast en förälder. ibland sticker mamman med barnen till en annan del av Sverige så barnen inte kan träffa sin far. Ibland flyttar någon av parterna pga av kärlek, jobb etc.

    Vårt moderna samhälle ser ut på detta sätt.

    Du tjatar igen om att vi vissta innan att det skulle kosta....Det stämmer. Men det jag klagat över att

    Innan pappan träffade mig så fick han aldrig ens då komma in i det hem dom hade haft tillsammans. Veckan efter skiljsmässan fick han stå i hallen medan barnen tog på sig kläder.

    Han skänkte henne sin del av huset av kärlek till si¨na, men detta var tacken

    Våga inte påstå en gång till att han valde mig framför barnen. Han valde att må bra i första hand så han kan vara en bra far till sina barn när han träffar dom

  • Ingbritt

    Jag kan säkert tillskrivas många mindre trevliga egenskaper men att vara svartsjuk tillhör inte av av dessa.

    Om du är besviken på din pappa kan du väl inte spy galla över min sambos handlande för det. Fråga din mamma varför hon inte lyckades behålla din far.

    Min sambo har INTE övergivit några barn. Det var hans X som inte ville ha honom längre.

    Han gör så gott han bara kan gentemot sina barn, och det vet barnen.

    Jag är beredd att hjälpa honom så långt jag kan, men jag startade tråden för jag ville höra andras synpunkter på om det är rimligt att JAG ska hålla hans fyra barn med rikligt med fickpengar när jag samtidigt måste avstå från egna saker

    Det var Du som påstod att han har övergivit sina barn. Han har gjort allt inom de förutsättningar han har.

  • Ingbritt

    Carom!

    Jag har inte haft några synpunkter på att han har ett förflutet. Jag accepterar detta till fullo. Det enda jag reagerar på är barnens tiggande och som jag anser mycket bortskämda barn.

  • Ingbritt

    Lugna ner er lite tjejer. Har jag inte rätt att ge svar på tal?

    När personen jag vände mig till gång på gång påstår att min sambo har övergivit sina barn. HON LJUGER OM HONOM

    Har jag inte rätt att ge svar på tal då?

  • Ingbritt

    BRUD I ROSA

    Snälla du, jag är INTE egoistisk. Men jag inte skyldig att avstå från böcker,teater etc för att istället ge pengar till hans barn. Tycker du verkligen det?

    vi delar inte kostnaderna lika

    Jag betalar ensam fastighetsskatt, villaförsäkring, telefon, tidning, bredband
    alla kostnader för bilen inklusvie bensin till barnen. Han hade boendekostnad förra året på mindre än 1000 kr/månad. jag betalade 3,5 tusen per månad

    ska vi dela lika ska väl allt delas lika?

    Jag behöver inte följa med varje gång. Men det är min bil som jag betalar allt för
    t o m bensinen till barnen

    Barnens pappa orkar heller inte åka 80 mil t or hur ofta som helst....

    Förstår du inte att det här handlar om en extrem situation, där det inte finns någon vilja till samarbete med mamman.

    När det är kallt får vi inte ens komma in och värma oss. Vi måste ta barnen och åka till hotellet eller badhuset eller liknande

    De två äldsta barnen jobbar extra och tjänar mer varje månad än jag har kvar av studielånet när boendet är betald.

  • Ingbritt

    Hopp@s

    håller med dig........jag gör det nu...lägger ner

    Tack för mig

  • Ingbritt

    Tack ni på slutet. Det kommer att ordna sig....hopaps jag...., vi har börjat prata nu om problemt.....det fanns en mening att skriva här

  • Ingbritt

    Mimmimus

    Jag tror du har så rätt så....

    Jag ber om ursäkt för det sårande inlägg jag kan ha gjort. Jag vill bara få ett fungerande liv

  • Ingbritt

    Electric lady

    Vad menar du med det?

  • Ingbritt

    Electric Lady

    Jag har aldrig använt ordet behålla.

    Vad menar du med att säga så????????

    Jag har INTE skällt ut dig

  • Ingbritt

    Brud i rosa

    ingen av oss vet snart vad vi svarar på

  • Ingbritt

    Varifrån laddar ni ner "ordsökningsprogrammet" som fungerar med BT?

  • Ingbritt

    Gun

    Det var ironi, förstår du väl.

    Vad jag kan se har en del deltagare endast läst vissa delar av inläggen. Det är därför denna diskussion har spårat ur.

    Det som vid trådstarten handlade om pengar till andras barn slutade i något helt annat

  • Ingbritt

    Electric Lady

    Du har inte haft synpunkter på min situation. Du har har haft synpunkter på min sambos situation och den har jag aldrig efterfrågat.

    Du har påstått att min sambo har prioriterat mig framför barnen, vilket är lögn. Han gör allt för sina barn,

    Tack för mig

  • Ingbritt

    h2o

    Det är det jag skrev i trådstarten som jag ville ha andras åsikt om.

    Jag kan inte ta ansvar över vad som händer med barnen vid skiljsmässor. Det var den debatten ssom drog i gång.

    EL påstår gång på gång att pappan prioriterar sin relation framför barnen. Om du läser EL en gång till så dkall du notera dtta.

    Det är det jag reagerar mot.

    Hon har enligt uppgift haft en pappa som stuckigt från familjen. Därför ser han alla flyttande pappor som svikare. Denna pappa ville inte flyttade från sina barn fråp början

    Om du läser ALLT jag skrivit ska du finna att denna är mycket mer komplicerad än du nu tycks tro

    Jag pluggar på univesitet. JAag lever på 7000 kronor i månaden.

    Jag kan inte försörja barn som andra kvinnor har skaffat.

    Jag är trött på alla ensamstående mammor som gnäller. Dom vill inte utbilda sig , dom vill inte arbeta.

    Leva på SOCIALBIDRAG det är vad dom vill.

    vi skötsamma får betala skatt för skiten. Statistik visar att ensamma mamamor har de barn som presterar minst.

Svar på tråden Presenter till sambons barn