• Majsan80

ia04 och Saris!

Jag har skrivit i "vår" tråd men skriver en ny för säkerhets skull. Jag går hem från jobbet nu, bedövningen har släppt och det gör fruktansvärt ont.
    Jag trodde inte att det skulle vara något problem när läkaren flyttade operationen till idag men just nu känns det som om någon får bära mig om jag ska komma hem.
    Skriv inlägg om ni ser det här så kollar jag när jag kommit hem!

• Svar på tråden ia04 och Saris!
  • Maria-79

Vad synd... Det verkar inte ha blivit något alls då... Men vi får boka in en ny träff! Hoppas du blir bättre Majsan!

• ia04

Jo, det var lite trist men det såg himla gott och trevligt ut så det stället testar jag gärna igen men denna gången med mat

• Maria-79

Är så glad idag!!! Har köpt underkläder! Hittade dem på Debenhams. Det var inte mycket att välja på minsann (blev lite besviken över det) men hittade ändå en torslette (eller hur det nu stavas) med trosor till och det satt perfekt. Fint var det också tycker jag. Hoppas blivande mannen också tycker det. Provade det med klänningen nu ikväll också och det blev bra. Hi hi... vi har ju lila och silver som färgtema... lite roligt är att det var lite silver brodyr på underkläderna... Mest en skojig grej. Om ni har problem att hitta underkläder så kan ni ju alltid gå dit och kolla. /En blivande brud som tänker på detaljerna

• Maria-79

Kan ju tillägga att för varje 300 kronor man handlar får man 50 kr rabatt! Jag handlade för 608 kr men betalade alltså 508. Fick nästan trosorna på köpet kan man säga! De har rea just nu. De hade även några andra modeller på torsletter som kostade 250 kr. Men de fanns inte i min storlek.

• Maria-79

Kan ju tillägga att för varje 300 kronor man handlar får man 50 kr rabatt! Jag handlade för 608 kr men betalade alltså 508. Fick nästan trosorna på köpet kan man säga! De har rea just nu. De hade även några andra modeller på torsletter som kostade 250 kr. Men de fanns inte i min storlek.

• Maria-79

Hallå! Var håller ni hus??? Hur går det för er allihopa? Hoppas det går bra...

• Majsan80

Det går framåt
    I onsdags var vi och tog en till titt i festlokalen för att räkna antal fönster och lite annat smått. Idag var vi i övernattningslokalen och kikade, det blir perfekt!

Jag är också lite extra glad för jag har hittat mina skor. Har haft problem eftersom jag vill ha en lite högre, inte så grov, klack. Jag ramlade in i en skoaffär här i närheten av en slump 10 min innan stängning och nu har jag lagt undan skorna. De är visserligen svarta under men jättefina. Höga klackar och hel tå utan att vara spetsiga vilket jag inte gillar.

Så nu blir det till att ringa brudbutiken så jag får ha en provning av klänningen.
    Jag ska till guldsmeden på onsdag för att titta på stenarna till min ring och prova så att storleken stämmer.

Drickat åker vi och shoppar i Tyskland nästa helg.

Allt kommer rulla på, känns pirrigt nu när folk börjar ringa och svara på inbjudan.

• Maria-79

Jo, det rullar på för oss också. Nu är ringarna färdiga att hämtas!!! Är såå himlans nyfiken så jag kan inte hålla mig... Vi hämtar dem nog nästa vecka. I alla fall min vigselring. Men våra nya förlovningsringar hämtar vi nog bara en vecka innan eftersom vi ska byta in de gamla och man vill ju inte gå utan ring ju! För vi vill nog inte sätta på de nya förrän på bröllopsdagen på morgonen. Då får vi väl förlova oss på nytt Ska titta på lokalen på måndag, för att se hur mycket saker det finns. Vi har ju varit där många gånger förr så... Ska tydligen finnas ljusstakar bla. Vi ska träffa sömmerskan som ska sy upp mina tärnors klänningar på söndag. Ev. boka brudbukett mm på lördag (om hon har öppet). Det blir en fullspäckad påskhelg men man får passa på att planera nu när vi ska hem till Katrineholm där vi ska gifta oss. GLAD PÅSK PÅ ER!!!

• ia04

Va kul att det rullar på, själv håller jag på med inbjudningskorten och sista slipningen på vilka man ska bjuda...

Maria, när var det du skulle gifta dig, var det på Midsommarafton??
    Kram

• Maria-79

ia04, japp. Midsommarafton är det... Våra inbjudningskort är iväg för ett tag sedan och nu börjar en del svara. Det är kul! Ringen är hämtad (supernöjd!!!). Nu ska vi inhandla skor och underkläder till sambon och senare också kläder till Edwin. Annars är det väl bara fixandet med festprogrammet och dukning och dekoration kvar... Någon som vet någon bra affär i sthlm att köpa skor till mannen, lackskor troligtvis!?

• Brud i Maj

Hej tjejer,

Jag har inte varit här på BT så mycket på sista tiden. Jag har haft rätt mycket att göra, men nu måste jag nog göra ett ryck med planeringen. Det är ju inte ens en månad kvar.
    Klänningen är halvklar, men blir nog ganska klar i helgen som kommer. Jag hade min möhippa nu i helgen som var, så nu behöver jag ju inte oroa mig för den längre. Det var jätte kul. Annars är det mest detalj planering kvar och festprogrammet.

Maria-79: Lackskor finns nog lite överallt. Prova på Jerns på drottningatan eller i PUB-huset.

• Maria-79

Lackskorna är inköpta! Min blivand4e var och shoppade igår... och han som hatar att gå i affärer! Men han hittade ett par fina lackskor iaf. Men tack för tipset brud i maj! Nu börjar det närma sig för er ju!

Svar på tråden ia04 och Saris!