• emipon

    Kristianstadstrakten?

    Är det bara jag? Finns det någon mer i området hade det varit jättekul att träffas!
    Vi ska inte gifta oss förrän nästa år, men jag tycker ändå att det vore jättekul!

  • Svar på tråden Kristianstadstrakten?
  • MayaPiraya

    Funderade lite på badplatsen i Kiaby vid idrottsplatsen, men där lär man ju få objudna gäster

  • Ejla

    Låna någons privata brygga/badplats på Ivö kanske?

  • emipon

    Picknick i parken låter underbart, tål att funderas på. Det är ju ett tag kvar, så inga planer är spikade ännu...
    Hej på er HelleBelle och Ejla! Kul att vi är några stycken härifrån, jag trodde nästan att jag var ensam. Hör gärna av er om ni vill, ni hittar min adress en bit upp.

  • emipon

    Ja, Ivö är ju absolut ingen dum idé heller. Är man dessutom ute i god tid kan man ju hyra stugorna på campingen till ev övernattande gäster med. Ivögården har nog med rum, har jag för mig. Frågan är bara var på ön man skulle kunna vara utan att halva bygden kommer på besök?

  • Ejla

    Bra fråga emipon... jag är ingen stor kännare av Ivö, men man skulle väl kunna fråga i lanthandeln kanske?
    Problemet på Ivö är väl tyvärr att nästan hela strandlinjen består av privata tomter, så det vore nog bra med kontakter... Men kanske nere vid klacken? Fin utsikt i alla fall

  • MayaPiraya

    Det är ju ett problem till att ta sig dit o därifrån med färjan. Den går väl visserligen dygnet runt, men man är ju ganska bunden då man måste ringa efter den.

  • emipon

    Nja, man måste bara ringa när man ska till Ivö, och det räcker om man meddelar en minut innan avgång från Ivö, sedan är den på plats i Barum 5 min senare. Från ön räcker det att man kör ner till färjeläget och inväntar nästa avgång. Dagtid (från ca 6 på morgonen till midnatt, tror jag) går den var 20:e minut, och nattetid en gång i timmen.

  • augusti -04

    På Alla hjärtans dag var vi på ett bröllop på Ivögården. Paret gifte sig borgligt inne i deras lokaler och middagen fixade de också. Det var bra, och man kunde ta fina foton utanför eftersom det ligger på en kulle. Annars ligger ju kapellet nedanför. Det var definitvit trevligt att många sov över och vi åt frukost tillsammans dagen efter! Det kostade 800:- för ett fyrbäddsrum.

    Nere vid klacken så finns det en gammal brygga som Ifö använde när de skeppade kaolin, där kanske ni kan vara? Det finns en fin gräsplätt där ni kan ha festen och jag har för mig att det finns toaletter där under sommaren. Det är inte så lätt för gäster att ta sig dit kanske, man får ju inte köra ända fram, om jag minns rätt...

  • Regnbågsbarn

    Hej på er!
    Jag är också från Kristianstad och gifter mig i Heliga Trefaldighetskyrkan den 14 augusti.

  • jennie

    Hejsan allihopa :O) Jag gifte mig den 15 juni 2002 i skeppaarslövs kyrka ! Kan vi inte fösrsöka få ihop en liten träff inne i Kristianstad nån dag ?
    Jag delar jättegärna med mig massa av tips och olika idér ;O)
    Kramizar Jennie

  • emipon

    Jomenvisst, Jenny!
    Vad sägs om nu till helgen, om folk har tid? En trevlig fika inne i stan någonstans, t ex på lördag? Det kanske är kort varsel, men mig skulle det passa utmärkt eftersom jag är sambofri (han tävlar) och jag har lovat kidsen att de ska få hälsa på mormor och morfar.
    Vad sägs?

  • mermaid

    Här är en till från Kristianstad, men inte i giftastagen. Är just nu i "sambostadiet". :D
    Hade varit roligt att träffa lite nya människor... Fast i helgen kan jag inte. Sitter och ställer ut smycken i Åhus...

  • Regnbågsbarn

    Jag följer gärna med om det går bra?
    Passar utmärkt i helgen

  • jennie

    Hejsan allihopa !

    Jag kan tyvärr inte heller den här helgen men vad sägs om nästa lördag ?/jennie

  • Regnbågsbarn

    Nästa lördag går också bra för min del. Lite ont om pengar nu så det var bra att det inte blev i helgen

  • jennie

    Hejsan allihopa !
    Det verkar inte bli någon träff den här helgen ?
    Vilka dagar kan ni ?
    Jag kan både vardagar och de flesta helger
    Vi kan bestämma en chattdag kanske ?
    Ser fram emot att träffas och höra av er

    Kramizar Jennie

Svar på tråden Kristianstadstrakten?