• Mattas

    Ensam i stora Malmö, eller..?

    Ledsen... Pojkvännen vill lägga hela böllopet på is. Vet inte riktigt varför. Det har gjort att jag känner att något fattas. jag vet naturligtvis att det inte är så, vi har ett bra förhållande, men det känns ändå som jag har gjort/sagt något som fått honom att ändra sig. Varför ville han gifta sig innan men inte nu längre? Jag förstår ingenting...

    Hur går det för er andra med allt planerande, kan ju i alla fall glädjas med er.

  • Mattas

    Jag vet inte. Vi har pratat mycket om saken, och när jag tog upp det med honom häromdagen och sa att jag inte vill ha en förlovning där man aldrig någonsin diskuterar bröllopet (vill gärna ha ett fast datum), så sa han att han ville lägga det hela på is. Jag har ingen aning om varför, och det gör ont när man går och inbillar sig att han tycker mindre om en än innan. Var ligger annars problemet?
    Varför sköt ni upp erat bröllop?

  • Mattas

    snuzan:
    Jo, kalla fötter har han definitivt fått. Och jag tror att han tycker att vi varit tillsammans lite för kort tid (har varit tillsammans i 1år, då vi skulle förlova oss den 8/7 och så skulle vi gifta oss på 2års dagen var det tänkt). Jag tycker också att det är lite kort tid, men vi ska flytta ihop nu till sommaren och förhoppningsvis så går allt bra. Vad ska man annars göra när allt känns så rätt? (För mig i alla fall)
    Vi pratade också ganska mycket om förlovning och dyl (bestämde ju t.o.m. ett datum längre fram i tiden för att vara på den säkra sidan), och vi var båda rörande överrens om att det ska vara den sedvanliga tiden (dvs. 1år) tills man gifter sig. Varför han fått kalla fötter nu vet jag inte, och jag vill inte direkt fråga honom då han tycker att jag är alldeles för besatt av bröllop.
    Jag tror egentligen inte att det är bröllopet han är orolig över, utan det är det här med att bilda familj. Jag vill jätte gärna ha en liten bebis, och det har jag velat i många år, trots att både han är jag är väldigt unga. Jag tycker att giftemål inte bara är ett löfte som man ger till varandra, utan också framtida generationer. Jag vet att han vill bilda familj, men just nu vill han bara vara "vi". Hans "ovilja" till familjen är inte vårt korta förhållande (allting känns väldigt rätt, så konstigt rätt som det bara kan göra när det är rätt ) utan att han känner sig för ung, och detta i sin tur går ut över vårt bröllop.
    Usch, då långt det blir. Det är bara skönt att skriva av sig utan att pojkvännen måste lyssa på allt.

  • Mattas

    Nja... Vi förlovade oss i maj månad, men då ringarna tog en hel del tid att hitta (är faktiskt inte 100 än) så beslöt vi oss för att helt enkelt skjuta upp det. Bröllops datumet var redan planerat och bestämt, men nu vill han inget av det. Jag måste ju säga att det inte finns så mycket mer kvar för mig att göra än vänta. Man kan ju inte tvinga någon till giftemål.
    Tack för hjälpen i alla fall.

  • Mattas

    Ja, det här med pengar ställer dock alltid till det. Tyvärr växer de ju inte på träd den dagen man vill gifta sig. Hoppas allt löser sig för er, och angående klänningen tror jag inte att det är några problem.

  • Mattas

    Usch ja. Ursäkta för det snuzan. Storgräl, och tyvärr så kan man inte avbryta m2b mitt i och säga: "Ursäkta mig, måste bara skriva till tjerna på BT". I alla fall ber jag hemskt mycket om ursäkt, förstår att det måste ha känts löjligt.

  • Mattas

    Jag hoppas verkligen också att det blir en nästa gång. Då ska jag dra pojkvännen i örat och följa med ändå.

  • Mattas

    5:e juni passar mig allra bäst. Och denna gången är pojkvännen borta, så inget gräl kan det bli.

  • Mattas

    Jag har bara en lite undran... Hur fasiken känner man igen varandra? En nejlika i knapphålet?

  • Mattas

    Grattis så mycket i förskott svenskpige! Hoppas dagen blir precis som ni har tänkt er.
    Var ligger Gränden? Har ingen vidare bra koll på Malmö.

  • Mattas

    Bara jag som kommer virra bort mig halvvägs till gränden? Var ligger det?
    Alla kan ha en keps på sig?

  • Mattas

    Nu vet jag var gränden ligger. På en liten sidgata ja. Där har jag varit. Keps är inte min grej heller, tänkte också ha min i handen.

  • Mattas

    Jag undrar också om det dök upp några den 5:e, själv visste jag inte tid eller något. Hur går det för alla?

  • Mattas

    Vad mysigt det låter snuzan. Själv ska vi flytta ihop om 3 veckor (vi kommer flytta ifrån våra föräldrar båda två nu) så det är massa saker vi måste fixa och dona. Visst har släkten det mesta man behöver, men tallrikar, dricksglas och lite sådant smått och gott som formar och poatisskalare vill vi ha nytt. Så vi hänger en hel del på IKEA också! Det blir en massa att göra, så det är det som tar upp våran tid. Fast jag drömmer om förlovning snart ändå.

    13:e? För mig går det bra.

  • Mattas

    20:e passar mig faktiskt bättre.

Svar på tråden Ensam i stora Malmö, eller..?