• Wolf

Någon fler som vill ha barn, NU!!??

Jag tycker det är lite hemskt att höra en del åsikter om att bilda familj... Kanske inte bara just här, utan i allmänhet. Som att barn är något självklart, något man införskaffar när det passar i karriären. En passande accessoar... Jag läste i en tidning att det är "inne" att bli mamma nu. "Trendigt".

Min dotter är fyra år nu. Hon var inte det minsta planerad. Visst hade mitt liv sett annorlunda ut om jag gjort som jag blev tillsagd - abort. Men det går knappt en dag utan att jag ser på henne och förundras över vilket mirakel hon är. En liten varelse i vilken varje enskild funktion fungerat perfekt och gjort henne till en egen liten person, någon som tänker, känner och upplever... Någon.

Jag som sa att jag aldrig ville ha barn... Nu hoppas jag varje månad att jag ska få gå på apoteket och köpa ett graviditetstest. Att min lilla flicka ska få ett syskon. Men jag vet att det inte är någon självklarhet. Kanske blir det inget fler barn. Det finns inga garantier. Jag är så otroligt tacksam för att jag fått möjligheten att förvalta en liten bit av framtiden genom min dotter.

Att bli förälder är det största som kan hända en människa.

Svar på tråden Någon fler som vill ha barn, NU!!??