Någon fler som vill ha barn, NU!!??
Jag vill inte ha några barn för tillfället..... kanske aldrig mer när jag tänker efter! Fast man vet aldrig.... Mitt första barn var långt ifrån planerat ingenav oss hade "ordentligt" jobb, men det gick så bra ändå. Nr 2 var mer planerad, sisådär 2 år efter första. Var då sjukskriven. Jag började plugga när hon var 2 år, pappan jobbade. Ingen ordnad ekonomi och "färdig" karriär. Nr 3 kom 7 år efter nr 2, nu hade jag jobbat ett tag och var "bekväm". Börja om med blöjor, välling..... inget vin mm. Fast det gjorde inget. Den uppoffringen var det väl värt, minstingen är 3,5 år nu.
Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg.....men, skulle tro att jag menar att ekonomi, karriär inte alltid är det viktiga! Att inte skaffa barn för att man är för "ego" är väl på gott och ont. Vissa uppoffringar får man helt enkelt göra när man har barn. Men jag känner inte att det är så många. För gammal?! När är man det egentligen?! Jag var 22 när jag fick mitt första, min syrra var 36. Hon ville inte skaffa barn av just den anledningen att hon inte skulle bli en bra mamma, hon ändrade sig dock sen kom det en liten tjej.
Jag tycker att man ska se barn som en gåva..... det är inte alla förunnat att få barn. deesutom är det inte säkert att man får friska barn! (Jag vet..... har en dotter som föddes med en hjärntumör) Däremot så ska man å andra sidan respektera de som inte vill ha barn!
Oj, långta vart detta inlägg......