Goda råd om svamp och torra slemhinnor
Har på flera ställen läst inlägg om svullen mage, trötthet, urinvägsinfektion, torra slemhinnor i underlivet etc. För några år sedan hade jag täta urinvägsinfektioner och fick flera penicillinkurer. Detta gjorde att tarmfloran fullständigt slogs ut och jag fick en överväxt av svamp i tarmen.
Svamp i underlivet verkar många vara beanata med, o det låter som att det vanliga är att plåga slemhinnorna med Pevaryl, Lactalgel o andra kemiska prylar. Sluta med sånt är mitt råd. Det gör bara saken värre. Det gäller i stället att lägga om kosten (det är här tarmfloran kommer in), och framför allt undvika socker. Jag har tampats m de här problemen i MÅNGA år o kan nog vara t lite hjälp om ngn vill veta mer.
Men är det dessutom ngn annan som har goda råd kring vad man gör åt sköra slemhinnor (förutom tvätta sig m olja + använda glidmedel) så blir jag glad. Någon som provat t ex Ovesterin? Min sexlust har barkat helt åt helsike eftersom jag är så trött på att ha ont efteråt. Det var ngn som frågade om Rosenrot och Argiplex. Så vitt jag vet är inte Rosenrot till för samlagssmärtor, utan mer mot nedstämdhet, trötthet, dålig sexlust etc. Jag har provat, men märkte ingen stor skillnad.
Vi verkar vara många som har de här problemen. Hoppas vi kan vara till någon hjälp för varandra tjejer!