• vattuman

    Jag är gravid

    Gud jag är så lycklig, jag ska ha barn. Är det fler än jag som ska ha barn i dec-jan?

  • Svar på tråden Jag är gravid
  • vanessa

    Jag ska få barn i januari.

    Grattis!

  • dalkullan

    Jag blir avundsjuk på er tjejer! Grattis till dig också vanessa! :)

  • mrs.

    Ett stort grattis!

    jag har babyfeber så det ryker....

    Jag är lycklig för din skull.
    Ta nu väl hand om dig!
    /mrs.

  • hedin

    Oj Grattis!!
    Det är en superhäftig känsla!!!
    Jag har själv en dotter som var 2 år i maj...

  • drömmande sambo

    Grattis tjejer! Vad underbart för er att ni ska bli mammor! Jag blir allt lite avis...Längtar själv som bara den...

  • ElleJay

    Jag ska ha i början av dec. Som tur är passar klänningen fortfarande så det är ingen katastrof. Liiite synd bara att man inte kan festa loss på sin egen bröllopsfest, men å andra sidan kommer man ju i alla fall komma ihåg allting (om man inte somnar mitt i festen av utmattning förstås )
    Grattis och lycka till alla blivande mammor och brudar!
    Elle

  • Stess

    Gud vad roligt för dig. Själv ska jag har i augusti och är rädd för förlossningen nu. Men jag önskar dig all lycka i världen.

  • Fyra

    Grattis, vad roligt! Hoppas att allt går bra

  • Luddelina

    Grattis till alla som väntar barn! Hur lång tid är det vanligt att det tar efter det att man slutat med p-piller.
    Jag är sugen o känner mer o mer varje dag att det börjar bli dax!

  • Spättan

    Grattis vattuman och alla andra blivande mammor!
    Ni har den största uppgiften av alla framför er och den absolut mest underbara!

    Luddelina:
    Jag slutade med mina p-piller efter en hel karta och blev med barn omgående. Det är nog väldigt individuellt hur lång tid det tar efter p-piller men jag hann inte ens få någon mens innan.
    Dottern föddes sedan i dec 1988 och blir alltså 16 i år.
    Det är fortfarande lika härligt att vara förälder .

  • Missen2004

    Luddelina:

    Jag slutade med mina p-piller ett år sedan, så har haft oskyddat 6 med min sambo ända sedan dess. Men än har det inte hänt något här. Vi börjar tro så småning om att vi inte kan bli med barn - ett år är ju lååång tid. Fast vi vill ju inte ha barn just nu, jag för karriären och han för att han inte känner sig redo (vi är rätt unga 21 bägge två). Då kanske flera ut av ställer sig frågan varför vi inte skyddar oss.. Svaret är att vi inte hittat mågon bra metod än. Jag mår otroligt dåligt av hormonen som finns i p-piller och i p-stavar.. vilket lämnar oss med koppar-spiral och pessar. Pessar tycker vi stör själva akten och koppar-spiral får jag inte, eftersom jag inte fött några barn..

    Men grattis till alla er som ska ha barn! Hoppas att ni får en underbar graviditet!

  • Luddelina

    Vi har bestämmt oss ikväll !! Jag slutar äta mina piller efter den här kartan och jag är nu inne på sockerpiller
    Lite spännnade ..nyfiken är jag också på hur min kropp reagerar på att sluta knapra!Har ätit i 9 år nu Trimiron 28.

    Någon som har dåliga erfarenheter av att sluta med just dem ? Tjing !

  • Spättan

    När jag åt så var det Trinordiol och Trionetta. Känner dock igen namnet Trimiron lite - kan de vara något liknande kanske?

  • Kacci

    Spättan:
    Äter själv också Trionetta, åt Trimiron innan.. enda skillnaden är att Trionetta är billigare.. om jag förstått det rätt.
    Har du några bra/dåliga erfarenheter av Trionetta.. vad gäller allt? Tex; att sluta med dem för att bli gravid...


  • Spättan

    Hej Kacci!

    Det är längesedan jag åt p-piller men jag vet att erfarenheterna var enbart goda.
    Blev gravid OMEDELBART efter att jag slutat äta dem. Anledningen till att jag efter mina 2 barns födslar inte fortsatte med p-piller berodde på att jag ätit dem så länge. Har numera hormonspiral och kan enbart se fördelar med den. Har t.ex. sluppit mina menstruationer och har på snart 4 år inte haft mens. Så fort jag satt in spiralen försvann mensen.

    Nu är det ju inget att rekommendera om man planerar graviditet men när man fått de barn man tänkt sig så tycker jag absolut att det är ett alternativ.

    Kram Spättan

  • Gerda

    Luddelina!

    Jag åt trimiron i 2,5 år. När jag slutade gick jag upp i vikt (massor med kg) och hormonrubbningar vars följder är:

    -Finnar i pannan - jag har aldrig haft finnar i hela mitt liv tidigare.

    - Vikten då

    - Började svettas, mina kompisar säger att det inte är mycket men eftersom jag aldrig heller har svettats ens fotsvett under fotbollsmatcher känner jag mig riktigt ofräsch efter att ha cyklat in till stan och vara fuktig under tuttarna!

    Men jag känner att jag nog ändå mår bättre, läkaren säger att finnarna nog går bort snart (det har gått över ett år) och vikten får jag bekämpa själv.

    Lycka till med bebisfabriken!

  • Bonadea

    Japp, vi ska ha barn i januari!! Grattis! :)

Svar på tråden Jag är gravid