• Alexa44

tomgång

Nu har jag faktiskt inte skrivit här på länge, men det betyder tyvärr inte att allt är frid och fröjd. Jag och min sambo "pratade ut" om vårt förhållande för någon månad sen. Jag var redo att dra mig ur men han menade att han ville ha en chans till. Men jag tycker inte saker och ting blivit så jättemycket bättre. Visst, han har faktiskt inte kommit med sarkastiska kommentarer som får mig att känna mig dum bland andra - och det är ju bra... men man kan ju inte vara ihop med någon för att han inte är taskig mot en? Det måste ju finnas något mer... Vi bor ju ihop och vi är väl snälla mot varann men det känns som att vi aldrig riktigt ses. Vi bor ihop bara. Vi har inte haf 6 på en månad, vi gör sällan trevliga och roliga saker bara vi två utan hänger mest på när andra par ska göra något. När jag frågar honom om vad han tror om vår framtid säger han att "det funkar" men knappast att jag är det bästa som hänt honom eller att han tycker att det känns jättebra. Han har också sagt flera ggr att "någon gång måste man väl bestämma sig för om man ska satsa". Jag orkar bara inte vänta längre på att skaffa mig ett liv och en framtid med någon!

• Svar på tråden tomgång
  • Alexa44

Förresten, vi har varit ihop i snart 2 och ett halvt år.

• Alexa44

Jo, jag antar att du är rätt. För jag vet verkligen inte hur vi ska göra... man kan ju inte prata sig till att det ska kännas rätt! Dessutom har vi redan pratat flera gånger och vi kan liksom inte ta ngt beslut om framtiden. Då är det väl bara att acceptera att det inte är rätt. Men det känns tungt. Det känns så bra med hans familj och vänner... men det går ju inte att bygga en relation på det. Ville bara skriva av mig lite. Är så ledsen. Blir liksom helt kall inombords.

• Alexa44

Jag menar: jag antar att du har rätt.

• Alexa44

Jag förstår att ni inte kan ge mig några tips direkt, jag skulle bara vilja höra om någon känner igen sig och har haft ett "halvdant" förhållande och dragit sig ur... någon som kan "pusha" mig lite...

• Alexa44

Hej och hå...
    måste bara meddela att nu är det SLUT! Vi har pratat om det, kommit övererns om att skippa det hela, jag har flyttat över alla mina grejer till föräldrarnas villa där jag bor ett litet tag medan jag letar lägenhet...
    Självklart har det varit jobbigt, men jag ångrar mig INTE. Det jag har nu är ändå det näst bästa...det bästa är förstås att ha en lycklig relation, men hellre fri och singel än fast i en olycklig relation som bara bryter ner en.

Svar på tråden tomgång