• Knuten

Nu ska vi flytta isär

Ja, nu är det Pings och alla gifter sig och jag och min sambo ska flytta isär.
    Han pluggar och jag jobbar. Jag städar men inte han och vi har nu grälat i ett år. Han vill att vi ska vara tillsammans men bo på var sitt håll ett tag för att läka ihop var för sig. (Han mår inte så bra psykiskt pga hårda studier) Jag för min del är tveksam. Ska jag vara det? Jag älskar honom och han är den snällaste och mest omtänksamma på denna jord. jag för min del har varit ilsken och grälat en del pga preventivmedel. Humöret har blivit bättre och jag börjar bli normal. Ska jag ge det en chans. Jag har även funderat på att vara tillsammans, särbo och gå på familjerådgivning. Vad tror ni om det? Kan man räta upp ett förhållande?
    Kram från Knuten

• Svar på tråden Nu ska vi flytta isär
  • Knuten

Är det ingen som har lyckats med att vara särbo och gå i familjeterapi... Är det verkligen kört?...

• Knuten

Hejsan!
    Jag är så tacksam för era svar. JA man ska ta en dag i sänder. Som min sambo sa, Ja är helt knäckt jag har aldrig varit så kär som i dig. Jag bara lipa men tog mig samman.

Jag har varit trött och kinkig sedan ett år tillbaka. Blev värsta räpan under p stavs perioden. När jag fick lust att strypa min kollega fattade jag att jag var inte riktigt klok! Satte mig på en stol och ringde barnmorskan direkt.
    Först nu ett halvår senare är jag ok, men nu mår inte min sambo bra av för stor studiepress.

Nu sitter jag i mitt föräldrarhem och tänker tillbaka på allt och det är inte bara hans fel. Jag har inte varit så kul att leva med det sista året. Vi får se vad som händer. I förregår ville jag bli singel, igår kanske par igen och idag separation med familjerådgivning. Han är ju så snäll och go. Vi har haft det kämpigt med dålig ekonomi osv. Vi får se. Jag ska prata med honom imorgon så får vi se vad vi kommer fram till. Kram Knuten

• Knuten

Jag vill bara tala om att vi har gått skilda vägar. Fick mer information om mitt ex. Jag orkade inte mer och jag känner att det är rätt beslut att lämna honom från min sida. Han har inte förstått att vi separerar helt. Så så var det... Men jag kommer igen. Nu ska jag bygga upp ett hem med nya möbler och ny fritid.
    Kram till er.
    Knuten

Svar på tråden Nu ska vi flytta isär