• Brudzilla

Bröllopstorget - Biverkningar!

Hjälp,nu är jag illa ute...Många inlägg här på BT handlar om att BT faktiskt är beroendeframkallande.
    Själv upptäckte jag just att det inte bara är beroendefarnkallande utan också medför vissa biverkningar!

Kanske är det dags att införa en stödgrupp(alt avvänjningstråd?) för beroende?
    Vetinte riktigt hur jag ska uttrycka mig men här är vad som hänt mig...:

* Alla långa bantningstrådar!!
    Symtom: oro,overklighetskänslor

*Bröllopsforumet går Så SNABBT!Jag hinner inte med att hänga med i tempot.
    Symtom: yrsel,överansträngda ögon,kramp,overklighetskänslor

*Tråden" Tips för att spara pengar" innehåller så mycket " catfight" tendenser och hårda uttryck att jag både vill och inte vill vara med och "slåss".
    Symtom: förvirrning,maktlöshet,ilska,förvåning

*Tråden " Äntligen tillbaka efter övergreppen" får mig att gråta
    Symtom: sorg,nedstämdhet,ilska,stolthet

*Tråden" nattugglor, se hit!" får mig att också vilja vara en uggla
    Symtom: utanförskap,avund

Tråden " tre i sängen" gör mig upphetsad!
    Symtom:overklighetskänslor,förvirrning,identitetskris

Tråden " hur gamla är ni" får mig att känna mig gammal.
    Symtom:overklighetskänslor

Tråden " Min man tittar på porr när jag sover" är så lång att när jag tillslut läst alla intelligenta inlägg är så engagerad men helt fysiskt slut samt så trött mentalt att jag inte ORKAR skriva ett eget inlägg!
    Symtom: utmattning,överengagerad,yrsel, värk i muskler och leder.

Tråden "hur gay är du?"
    Symtom: Förvirrning,overklighetskänslor,ont i magen (av för mykcet skratt),ifrågasättande av min egen sexualitet.

Är det någon annan som upplevt något liknande??? eller har några bra råd???

dela med er av era erfarenheter, snälla!

Brudzilla

• Svar på tråden Bröllopstorget - Biverkningar!
  • Brudzilla

åååå, ser nu att det finns SÅ många stavfel i mitt inlägg!
    Där ser ni - nu kan jag inte stava längre heller

EmmaPemma, helt allvarlig är jag inte men rätt mycket Bra tips där med vädret...

Isis - du måste anmäla mitt inlägg! Du får helt enkelt inte dö...

Fråga: Borde det inte finnas en varningstriangel eller nåt på den här siten?

• Brudzilla

Kanske är det bäst att vi fortsättningsvis i den här tråden börjar med att presentera oss på detta vis -

" Hej, jag heter Brudzilla och är BT-beroende."

Isis - tack! äntligen nån ordning...

Divan- jag ska inte ens gifta mig...hamnade här av slump(nä nu börjar snart gråta...) och det är liksom det som är värst- skuldkänslorna och det faktum att mitt beroende till slut kommer gå ut över min pojkvän... när jag den dagen han friar redan har planerat HELA BRÖLLOPET I DETALJ, vilket kommer redovisas i en presentation komplett med såväl statistik samt varuprover,vilket antagligen kommmer leda till att han blir livrädd och INTE kommer vilja gifta sig med mig överhuvudtaget!

Nä, jag pallar inte pressen, jag gör det bara inte...

• Brudzilla

Välkommen Dea!

fråga: vilken är den mest beroendeframkallande tråden du stött på?

Biverkningar?

Brudzilla

• Brudzilla

Ok, HUR gör man den där gröna asgarvande gubben???
    Skattar högt när jag läser dessa inlägg och känner att jag behöver utrycka mig grafiskt också.

Isis-
    det där är ingen dålig biverkning ju! Äntligen en positiv bi-effekt av beroende. Skynda att informera alla 657 personer på träningstråden!!!

Divan - det kan jag ju inte göra! efter ett par månaders förhållande kan det uppfattas en ANING desperat...hahahahha!

Nej, nu känner jag mig manad att förslå ett första-hjälpen-kit till oss BT- beroende.
    Förslagsvis ska den innehålla följande:

1 En ultra fuktkräm med extra allt-
    Förstår ni hur vi kommer se ut i hyn efter all tid framför datorn...

2 Sömntabletter och milt lugnande preparat.

3 Boxningssäck
    För att kunna avreagera sig på (pojkvän/mannen,flickvännen ska inte behöva bli lidande fysiskt i alla fall...

4 plåster
    (Jo jag slog mig faktiskt i rena ivern!!!)

5 Telefonnummer till en stödgrupp för äkta män, pojkvänner , flickvänner och husdjur,arbetskollegor.
    De som älskar oss behöver också hjälp då deras kvinnor/män(kan finnas!) bara MÅSTE se vad som hänt de senaste minuterna,timmarna,dygnen på forummet TROTS att de redan gift sig,inte ska gifta sig,varit gift i hundra år, eller aldrig skulle komma på tanken att gifta sig!

Fler förslag på vad detta kit borde ha??

• Brudzilla
    blev det rätt nu???

karlzone-
    du e inte dum du, det glömde jag...vilken tur att det bara regnar, jamenar då KAN vi ju inte sola och MÅSTE aktivera oss inomhus...

Oj, insåg inte att jag lagt tråden under samlevnad men det kanske var en freudiansk felskrivning , hahahaha!
    (Å nej, nu riskerar jag att bli påhoppad av alla Freudexperter, snälla låt mig vara!* springer och gömmer mig en stund*

• Brudzilla

Hm..visade BT för min pojkvän och försökte förklara vilken FANTASTISK site detta är...han log,på det där sättet man gör när man tänker " du e såå söt, men liite knäpp men jag tycker om så många andra saker hos dig...

ja...ja...

• Brudzilla

Brudzilla här...igen

Kul att så många gillar tråden!
    Ni får mig att känna mig NORMAL, hahaha
    idag är jag arg och besviken så jag tänker leta upp gnäll-tråden och avreagera mig!

Har märkt att vi "bara" tills nu är ca 16 stycken som erkänt vårt beroende...
    så till alla nya användare- sluta nu innan det är försent!!!
    Och till er som lever i förnekelse- vi FINNS här när ni också gått ner er i fördärvet, vi har också varit i er situation...
    och till er som ännu INTE är beroende- grattis, may the force be with you!

NYCsvensk & Dea - håller med mycket i era inlägg att vara politiskt korrekt kan vara enomt tråkigt ibland, framförallt om det gränsar till falskhet.
    Ibland måste man ha liite humor också, livet blir så jobbigt annars.
    Jamenar till och med GUD har ju humor, eller varför skapade han i så fall mannen???!!! HAHAHAHAHAHA förlåt , kunde inte låta bli...hihihi
    Undrar förresten vad Gud tycker om amnning i kyrkan

MEN det vore hemsk trist om denna tråd som många andra utvecklades till ännu en för personliga påhopp och liknande.
    Här är vi beroende av BT och delar med oss/stöttar varandra i vårt beroende,peace!

*går med arga steg mot gnäll-tråden*

• Brudzilla

Sinnesrobönen-

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
    Mod att förändra det jag kan
    Och förstånd att inse skillnaden

Borde ju kunna tillämpas här också

• Brudzilla

Mooogn, vilket bra förslag

Ska kontakta nödvändiga instanser och framföra ditt förslag. Återkommer a.s.a.p.

Kräftan:
    Jag önskar dig lycka till och stödjer dig i din kamp

• Brudzilla

Nano och Xena- ni är inte knäppa, ni är "bara" BT- beroende, välkommen!

Jag är gift,skild,har ny pojkvän iof men inte ett nytt bröllop så långt ögat når.

Så nu kan ni sluta oroa er

• Brudzilla

Hej alla BT- beroende!
    Nu åker Brudzilla på semester och jag ska inte inte besöka BT en enda gång på 3 veckor,näääääääääää....Jag kan,jag kan,jag kan...ja men en gång är väl ingen gång..jamenar jag BEHÖVER ju inte...

kram på er alla!!!
    Brudzilla

• Brudzilla

Såg att några började ifrågasätta sitt BT användande...välkommen, ni är inte ensamma...även om jag själv ligger lite lågt just nu

kram
    Brudzilla

• Brudzilla

Jennifer E, var för det??
    Hur vet du det?

Den har ju fyllt sitt syfte och ämnet verkar ju vara intressant eftersom det ständigt kommer upp liknande frågor...

Och let´s face it BT ÄR ju beroendeframkallande
    För mig har det ju t o m varit livsavgörande...

kram!

Svar på tråden Bröllopstorget - Biverkningar!