Beroendet kommer smygande.
När man upptäcker BT sitter man först och surfar lite utifrån startsidan, kollar lite snygga brudklänningar, buketter och ringar... Sen hittar man FORUMET, detta hemska påfund som börjar så oskyldigt med att man läser lite på måfå bland trådarna. Plötsligt ser man en tråd som engagerar en ordentligt, man känner att här skulle jag kunna ha ett och annat att kommentera... Så man registrerar sig, kommer på en (i ens egna ögon
) fyndig signatur, och så har BT oss i sitt våld.
Om man, som i mitt fall, upptäcker BT när bröllopsplanerna precis kommit igång är det extra illa.
Först läser man och kommenterar alla inlägg angående inbjudningskort och budget. Sen handlar det om klänning, bukett och ring. När det är fixat börjar man leta bland festlokal- och festtrådarna. Sen diskuterar man menyer, tårtor och välkomstdrinkar. Därefter psalmer, solosånger, kyrkoprogram, festprogram, brudfölje, osv osv i all oändlighet. Och däremellan lite saftiga debatter om allt möjligt.
Det är ju HELT SJUKT!!!!
Just nu är jag inne i festprogramstadiet, har börjat snegla lite på möhippetrådarna och märker att jag alltsomoftast hamnar på de nygiftas berättelser.
Var befinner ni andra er mestadels för tillfället?