• malte

Festlokal i Malmö, brådis!!!!

Jag har för mig att det är Bladins skola som har "Rönneholmsslottet" (eller vad det nu heter). Man skall prata med vaktmästaren, tel. nr finns på www.bladins.se.

En annan billig central festlokal är druidordens på Gamla Väster. Vi var där på fest förra året och köket var rätt trist men lokalerna OK. Tycker mig minnas att de skulle renovera... 040-12 44 80

• malte

Jag var på bröllop på Druidorden förra sommaren (före renoveringen). Festlokalen bestod i alla fall då av två stora rum. Först ett med sittgrupper och soffor samt en bar (här hade vi brudskålen). Sedan ett med scen för ev levande musik samt plats för matbord. Skulle tro att den rymmer upp till ca 75 gäster. Köket var en trappa ned (med separat trappa till matsalen) så serveringspersonalen fick springa en del.

Det fanns ingen mysig innegård och festlokalen var några trappor upp. Fanns en hyfsat stor balkong dock men knappast så att hela festsällskapet hade fått plats samtidigt... Inomhusfest med andra ord. Entrén är på en vanlig innerstadsgata, man går upp en trappa till toaletter och garderob och sedan ytterligare en till festlokalen. Det känns dock inte som ett bostadshus. Festen höll på till sent men musiken slutade spela lite tidigare, minns ej när. Vet inte om det var tvunget att tystna eller om de helt enkelt hade bestämt den tiden med DJ:n i förväg.

Jag vet att lokalen var rätt billig, gå dit och kika! Det ingick porslin (men man var tvungen att betala extra för diskningen som man inte fick göra själv om jag minns rätt).

Svar på tråden Festlokal i Malmö, brådis!!!!