Inlägg från: skalman531 |Visa alla inlägg
  • skalman531

Analsex!??

Hej måste bara få säga några ord om detta då jag har utbildnig inom inkontinens-alltså att kissa/bajsa på sig.

Det är faktiskt väldigt många som har anal sex som får problem så småningom och blir avförings inkontinenta.Inte kul.
    Expertisen på ändtarm osv tycker ej att man ska ha anlsex pga av att det är stor risk för detta.

Det är ju så att ytterst i ändtarmen sitter en sfinkter alltså en muskel som är ihopdragen för att vi inte ska "bajsa på oss". Den öppnas när vi är på toaletten o avföringen ska ut.

Det är en helt annan sak att få den att öppna sig för att något ska IN där, blir liksom helt fel för sfinktern.

Nu får jag väl en massa påhopp om att massor har analsex o det går bra.
    Ja visst, vill man ha det så ska man det tycker jag. Men var då jätte noga med att verkligen smörja o försiktigt töja ut sfinktern först.Gärna använda kondom pga att det som sagt är massor av bakterier...

Sen tycker jag man ska känna till den risk som är med avförings inkontinens.
    Jag har träffat flera av dessa o de har det inte kul. Är ju ofta väldigt "skämmigt" också tycker de vilket ofta gör att det dröjer innan de söker hjälp.

• skalman531

Måste bara tillägga när jag ser att en del skrivit att man kan få sår, hemorojjder,sprickor också föutom att bli inkontinent o det stämmer.
    Ändtarmen är ju som sagt inte skapt för detta!

• skalman531

Arwen 77- det att man känner sig öm o kan
    kännas obehagligt där bak när man sitter ner dagen efter är ju just det med sfinktern som jag skrev om tidigare.
    Ju oftare den töjs ut från fel håll. Ju svårare har den att dra ihop sig som den ska för att "hålla tätt" så ingen avföring kommer ut, när man inte önskar det.Till slut kanske den inte håller tätt.

jag hoppas du ej blir inkontinent men jag önskar att fler förstod att det faktiskt är en stor risk att man kan bli det.
    Att man är medveten om det. Fler jag träffat som blivit inkontinenta önskar att de vetat om det o tänkt till en gång extra!!

Svar på tråden Analsex!??