• Undra

"Fånigt kändisproblem"?

Hej alla!

Ni känns lite som psykologer här och ni kanske kan analysera mitt problem :)
    (Som för vissa säkert kan te sig rätt ynkligt)

Jag är sambo med en sk. "kändis" (som det i folkmun heter). Underbart tänker säkert många, men det finns en baksida.
    De flesta människor jag träffar är aldrig intresserade av mig som person utan enbart för min sambo. Det enda någon vill diskutera med MIG är hans yrke och framgång. Detta har efter snart tre år börjat kännas.
    Jag klandrar inte på något sätt min sambo som är världens underbaraste, det är bara det att det står mig upp i halsen att inte vara en "egen person".
    Har tom börjat undvika att svara på relationsfrågan för att slippa fundera om det är jag eller sambon som är intressant i konversationer med nya människor.

Fånigt lyxproblem tänker säkert många. Men alla har vi väl våra problem och detta sliter verkligen på vårt förhållande.
    Tar tacksamt emot tips på vad jag ska göra!

Tack!

• Svar på tråden "Fånigt kändisproblem"?
  • Undra

Tack för era svar!

Problemet blir inte bättre av att jag för min sambos skull har flyttat nittio mil från min hemstad. Detta gör att jag inte har några vänner som var "mina egna" innan jag träffade honom här.

• Undra

DramaQueen, det är ingen fara.

Det är väl lätt att blåsa upp problemet. Tror bara att det blir större eftersom jag inte har någon egen identitet här utan bara förknippas med honom. Kändisskapet gör det inte lättare att knyta nya egna kontakter. Snarare svårare.
    Och just nu är jag så trött på att alla pratar om honom så det står mig upp i halsen.
    Jag hör själv hur egoistisk jag låter, men det handlar inte om att jag vill att ALLT ska kretsa kring mig. Vill bara att någon ska fråga hur det är med mig först innan de frågar hur det går med hans senaste projekt..

• Undra

Emmapemma, tack du är klok!

Precis vad jag har gjort. Umgåtts med flickvänner till hans kompisar och det funkar rätt bra.

Tankar kan bara komma som att om vi gifter oss och spenderar resten av våra liv tillsammans så kommer jag alltid få stå i hans skugga (såvida jag inte blir mer "känd" själv ;) och vara ointressant i jämförelse med honom. Det känns lite tungt.

• Undra

EmmaPemma: "tyvärr" ( om man uttrycker det så) så kommer han att vara känd resten av livet..alltså ingen sk dokusåpakändis

*nyfiken*: tack för tipset! men min sambo gör redan allt han kan för att få det att kännas bättre. detta problem handlar bara om omgivningen och att jag har svårt att hantera detta..
    mm, desvärre så reagerar människor så, när han är känd är han alltid mer intressant.

• Undra

jessy!

det låter som du är i nästan exakt smma situation som jag! underbart att det finns fler :)
    skulle gärna prata mer med dig!?!

Svar på tråden "Fånigt kändisproblem"?