• Arwen77

Svartsjuk å misstänksam

Tillhör en av de flitiga i "flirtar när jag dricker-tråden". Grejen e den att jag Dessutom är väldigt nojjig så ort han går ut, utan mig. Han tenderar att bli väldigt full och jag är orolig för att han går över gränsen och är otrogen. Egentligen vet jag inte varför jag känner såhär. Han har aldrig gjort mig svartsjuk eller gått över gränsen, men jag blir såhär ändå. Kanske för att han blir så himla full. Vill ju inte att vi inte ska kunna gå ut på vars ett håll. Jag måste kunna festa med mina vänner å han med sina. Vad gör man åt sånt här? Hur blir man lugnare? Blir det bättre när man flyttat ihop..då vet man ju att han kommer hem åtminstone..!?

• Svar på tråden Svartsjuk å misstänksam
  • Guldfisken

Jag var ju också en av dem som svarade i den tråden. Jag känner igen din situation även om jag inte upplever den själv (skall förklara). I och med att jag vet hur jag själv beter mig när jag har druckit vet jag ju att det faktiskt existerar personer som lever i parförhållanden men ändå inte bara har ögonen för ens partner (rent flörtmässigt menar jag). Hade jag haft en sambo som var väldigt ofta ute och festade, som din pojkvän, hade jag nog varit rätt orolig eftersom jag ju så väl vet hur många beter sig ute (det är ju heller inte bara singelkillar som försöker ragga på en). Nu är min sambo väldigt lugn och föredrar att sitta hemma och på ett sätt tycker jag att det är tur.

Jag tror inte att ett samboskap i sig kommer att leda till att saker förbättras, blir ni sambos och han kommer hem sent kommer du bara ligga och undra var han är (det är ju teoretiskt sett möjligt att vara otrogen och sedan gå hem och sova med sin partner s a s). Jag tror snarare att det är ditt "tänk" du får försöka förändra. Tänk på att du också är flörtig men att det ändå finns någonting där som avhåller dig från att gå ett steg längre med andra. Förhoppningsvis har även din pojkvän den spärren.

En annan sak, som visserligen kanske är lite långsökt, är att det kanske har blivit en sorts "terrorbalans" mellan dig och din pojkvän. Båda vet hur den andre beter sig på fyllan och beter sig på ett liknande sätt för att hämnas lite.

• Arwen77

Ja...jag vet. Han är inte ute jättemkt heller, men ibland med jobbet eller med polarna...kanske i snitt nån gång i månaden...MAX.

nej...jag vet att han kan vara lika otrogen fast vi flyttar ihop, men jag menar bara att som det är nu ligger jag och funderar enda tills dagen efter när han inte e bakis mer å hör av sig till mig. Bor man ihop ses man tidigare...Jag menar med tanke på mitt tänkande alltså. Inte lika lång stund att fundera på.

Han har aldrig varit flirtig när jag har varit med...det har däremot jag när han varit med..Så det kanske är det som e grejen..att jag vet hur man sjäv är. Plus att (jag tycker iaf..*s*)han ser bra ut å så...Men det e ju egentligen inte LÖNT att fundera..man blir bara ännu nojjigare,....

• Miniängeln

Du är flörtig (söker bekräftelse) och svartsjuk..

Dåligt självförtroende och/eller osäker?

Om din pojkvän inte har dåligt självförtroende så kan du ju försöka lugna dig själv med att han inte behöver söka bekräftelse och därmed inte beter sig som du.

Om han är snygg (som du skriver) så kanske du nånstans har känslor att du har svårt att hålla kvar honom/att han lätt kan få någon annan tjej/att du inte är värd honom. Därav din osäkerhet?

Det är svårt att lita på någon annan (när man vet hur man själv kan bete sig) men tänk såhär: Du kan lita på att du klarar av att hantera den eventuella situationen om han är otrogen. Du är stark och klarar av det. (Du kommer överleva det också, du kommer inte dö.)

Iom att tänka så börjar du visa en styrka och en säkerhet samt större förtroende. Undermedvetet kommer han uppfatta dessa signaler och uppskatta dig ännu mer.

Nu har jag lekt psykolog ett tag.

• Arwen77

Miniängeln: Kloka ord!!! Jag HAR haft dåligt självförtroende innan, men det börjar bli bättre. Har varit singel ett tag mellan detta å förra förhållandet (som var långt)...Då var jag ute en hel del och fick bekräftelse som BORDE göra att jag inte är osäker eller har dåligt självförtroende. Men lite finns ju kvar...Man ändrar sig inte så. Och japp, visst söker jag bekräftelse genom mitt flirtande, absolut. Säkert ett behov jag har efter mitt förra förhållande...som var sååååå slentrianmässigt och fruktansvärt trist å utan kärlek o uppskattning alls tillslut.

Ska försöka tänka så som du skriver, det verkar vettigt! *S* Tack för tipsen!

Svar på tråden Svartsjuk å misstänksam