Jag var ju också en av dem som svarade i den tråden. Jag känner igen din situation även om jag inte upplever den själv (skall förklara). I och med att jag vet hur jag själv beter mig när jag har druckit vet jag ju att det faktiskt existerar personer som lever i parförhållanden men ändå inte bara har ögonen för ens partner (rent flörtmässigt menar jag). Hade jag haft en sambo som var väldigt ofta ute och festade, som din pojkvän, hade jag nog varit rätt orolig eftersom jag ju så väl vet hur många beter sig ute (det är ju heller inte bara singelkillar som försöker ragga på en). Nu är min sambo väldigt lugn och föredrar att sitta hemma och på ett sätt tycker jag att det är tur.
Jag tror inte att ett samboskap i sig kommer att leda till att saker förbättras, blir ni sambos och han kommer hem sent kommer du bara ligga och undra var han är (det är ju teoretiskt sett möjligt att vara otrogen och sedan gå hem och sova med sin partner s a s). Jag tror snarare att det är ditt "tänk" du får försöka förändra. Tänk på att du också är flörtig men att det ändå finns någonting där som avhåller dig från att gå ett steg längre med andra. Förhoppningsvis har även din pojkvän den spärren.
En annan sak, som visserligen kanske är lite långsökt, är att det kanske har blivit en sorts "terrorbalans" mellan dig och din pojkvän. Båda vet hur den andre beter sig på fyllan och beter sig på ett liknande sätt för att hämnas lite.