• Majalaja

Lördagsöppen frisör i Hudiksvall?

Ska på bröllop i Hudiksvall och är själv intresserad av att gå och göra mig lite fin i håret innan. Men jag bor lååångt därifrån och har ingen koll alls på frisörer. Är det någon som kan tipsa mig om bra frisersalonger som har öppet på lördagar så blir jag jätteglad!

• Svar på tråden Lördagsöppen frisör i Hudiksvall?
  • Helena Sk

Det finns en salong som heter Barbershop.
    De har öppet på lördagar och är jätteduktiga. Bland de bästa i Hudiksvall kan jag tro.
    Fråga efter Jane eller Johanna Westlund.
    Vem är det som ska gifta sig, kanske någon jag känner *nyfiken*. Bor själv i Hudiksvall

• Woodstock

Tjingeling.
    Jag är oxå från Glada Hudik. Där finns massvis av frisörer. Skickar med en länk på vilka som finns samt deras telefonnr.
    www.stylesearch.se/search/
    Även jag blev nyfiken över vem som skulle gifta sig....och Helena Sk ska du gifta dig i Hudik?
    /Woodstock

• Majalaja

Tack för tipset, tyvärr hade Barbershop endast öppet för brudar på lördagar - jag är ju bara gäst... Hon var inte säker på att det fanns någon som hade lördagsöppet, så om någon vet någon, tar jag tacksamt emot tips - orkar nog inte ringa runt till alla...

Jag vill helst inte gå ut med namn på detta forum, men jag kan säga så mycket som att de som gifter sig inte bor i Hudiksvall - fast jag antar att åtminstone en av dem har anknytning dit (känner dem inte alls, det är min mans släkting som gifter sig...)

• Helena Sk

Woodstock:
    Ja vi gifter oss den 16 juli nästa sommar.
    Jag heter Helena Skelander och är 27 år. Vi kanske känner varandra?

• Woodstock

Nej Helena, jag känner inte igen ditt namn. Men om jag skulle se dig vet jag kanske vem du är. Hudiksvall är ju inte så stort. Vi borde gått gymnasiet samtidigt.
    Jag är född -75. Heter Ulrika Sandh.
    Uppväxt på håstaby, gick i håstaskolan-läroverket och sedan ekonomisklinje på Broman.
    Numera bor vi i Stockholm.
    Vi gifter oss 11/9 ute på Munsö här i Stockholm.
    Var gifter ni er? Var ska ni ha festen?
    Vi kommer förmodligen att flytta upp till Hudik igen innom de kommande åren.
    /Ulrika

• busiga_mamman

Hejsan Tjejer..
    Här kommer en till Hudiksvalls bo..
    Ska själv Gifta mig den 30/7-05.. Hur går de för er andra i planeringen?? vart ska ni göra ert hår mm..

• Helena Sk

Woodstock:
    Då måste du ha nollat mig... Jag gick nämligen också ekonomisk.
    Vad härligt att ni inte har så långt kvar till erat bröllop!
    Vi gifter oss nästa sommar, den 16 juli. Det känns som en evighet tills dess...
    Vi gifter oss i stora kyrkan i stan och festen blir förhoppningsvis på Köpmanberget, på Parkhyddan.
    De tar inte emot bokningar föräns i september så vi hoppas att ingen hinner före då.

• Helena Sk

Busiga mamman: Härlig signatur förresten!
    Vi gifter oss i samma månad ser jag.
    Var gifter ni er?
    Jag funderar på att göra håret hos Kiina och Marianne. De är jätteduktiga och det är väldigt roligt på den salongen. Alltid mycket skratt och det kan man behöva en sån nervös dag!
    Vi har inte börjat planera så mycket ännu men jag har provat brudklänningar i alla fall.
    Jo just ja ringar har vi nog bestämt också.

• Woodstock

Vad roligt med en Hudik tråd.
    Hej Busiga Mamman.
    Ja Helena då måste jag ju veta vem du är. Får kolla i skolboken när jag åker upp på semester nästa vecka.
    Parkhyddan är ju super mysigt.
    Vi tänkte först gifta oss på kapellet på Kråkön och sedan ha festen på parkhyddan möjligtvis, men våra gäster får inte plats samtidigt i kapellet. Tyvärr... Så det blev ändrade planer.
    Vi började planera ifjol i juni, och då tyckte man att det var evigheter kvar. Men jag kan lova er att tiden rinner iväg fortare än ni kan tro.
    Det är jätte skönt att ha tid till planeringen.
    Vi har nu bara 1,5 månad kvar och allt är klart. Jätte skönt.

/Woodstock

• Helena Sk

Woodstock:
    Vi firade 1 år kvar dag i fredags!
    Då känns det som en evighet till nästa 16 juli. Men jag ska lyssna på dig och inte tänka att det är så mycket tid kvar.
    Jag vill också ha det så planerat att man kan luta sig tillbaka den sista månaden. Det vore skönt.
    Kommer ni också att vara på Parkhyddan?

• busiga_mamman

Busiga mamman: Härlig signatur förresten!
    Vi gifter oss i samma månad ser jag.
    Var gifter ni er?
    Jag funderar på att göra håret hos Kiina och Marianne. De är jätteduktiga och det är väldigt roligt på den salongen. Alltid mycket skratt och det kan man behöva en sån nervös dag!
    Vi har inte börjat planera så mycket ännu men jag har provat brudklänningar i alla fall.
    Jo just ja ringar har vi nog bestämt också.

Hej där igen..
    Vi ska gifta oss i rogsta kyrkan, och festen har jag inte riktigt bestämt vart den ska vara, funderar lite på idenors hembygdsgård "hällan" Men jag kollar runt.. kostade bara 800:- att hyra.. Vad kostar parkhyddan då??
    Frissa har jag funderat lite på, och jag har några som jag ska fråga, tänkte börja med Magnus på Lartist, klipper mig där, men annars så har jag några andra med..
    Har bestämt mig nästan för min klänning, men ej åkt och provat den än, måste till sandviken först och mäta mig, och sedan beställa den från USA.. har du bestämt dig? Ring har jag väl nästan bestämt mig för..
    Vad gick du i gymnasiet??

• Helena Sk

Busiga mamman:
    Parkhyddan får man inte hyra utan då bokar man hela restaurangen. Det kostar inte mer än vad mat och vin blir. Alltså ingen extra avgift för själva lokalhyran.
    Magnus på Lartist har jag ingen erfarenhet av men de flesta frissor kan nog göra bra håruppsättningar, såklart!
    Vad är det för lyxig klänning som måste beställas i USA? :)
    Jag har provat lite klänningar och är nu tämligen säker på att jag bestämt mig.

Beställer du den genom Pierina i Sandviken?
    Bor du i Rogsta? Jag bor vid Via Långsjön!

• Woodstock

Helena Sk:
    Nej vi ska inte hyra parkhyddan. Vi kommer att gifta oss nere i Stockholm. Har hittat ett jätte mysigt ställe här nere. Så jag gör hår m.m. här nere.
    Men jag tycker Teres Nyberg är en jätte bra frisör i Hudik. Tror att hon även kan göra hembesök för håruppsättning. Tror hon är mamma ledig nu, men det lär hon inte vara sommaren 2005.

Vi ska försöka att få det lite Hälsingland inspererat på vårt bröllop då vi båda kommer från Hudik.
    Tex. karameller från karamellfabriken, hällbröd från Delsbo till vickningen (och janssons), Hudik te till tårtan för de som vill ha te.
    Har ni några tips om detaljer som vi kan ta med från Hälsingland? Ostkaka vill vi inte ha då ingen av oss tycker det är gott.

Vet ni förresten om det finns en brudmach från Forsa? Jag vet att det finns en från Delsbo. Hudik har ingen va?
    Tacksam för smarriga tips från er som är Hälsingland experter.

Jag ska förresten på Bröllop i Idenorskyrka och sedan fest på Hällan i slutet av augusti. Jag har aldrig varit där så det ska bli riktigt spännande att se Hällan som jag hört så mycket om.

Busig Mamma:
    Hoppas det går bra att prova klänningen i Sandviken.
    Kram från mig.

• busiga_mamman

Hej igen..
    Jo de är hos pierena, men alla hennes måste väl beställas om de inte finns hos henne, eller kanske hon tar hem dem från england, eller nåt annat land

Svar på tråden Lördagsöppen frisör i Hudiksvall?