• aco

    Sex pa bröllopsnatten?

    Läste just Celibat-traden (ska ni leva i celibat en manad innan bröllopet för att öka spänningen pa bröllopsnatten?) och har en annan fraga pa samma ämne; Är det viktigt att ha sex pa bröllopsnatten?

    Vi har sex nästan varje dag och har vi lust pa bröllopsnatten kommer vi väl ha det da ocksa, men jag vet inte om det känns sadär EXTRA viktigt att ha sex just den natten... Kan tänka mig att bara ligga och mysa och prata om dagen, om vi känner för det.

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Sex pa bröllopsnatten?
  • Jennie med ie

    För mig är sex på nåt sätt den ultimata närheten, närmare varandra kan man inte komma... På så sätt kändes sex som viktigt på bröllopsnatten. Men det hade inte varit nån katastrof om det inte blivit nåt heller, utan det som känns rätt just då är det rätta liksom... Är man t ex trött eller av annan anledning känner mer för att ligga och hålla om varandra "bara" så är det det som är rätt. Däremot sex som man har bara för att det "ska" vara så är sällan särskilt mysigt....

  • KUS

    Vi kom fram till vårt hotell strax före 03,00. Vi bubblade i poolen och drack champagne. Pratade och pratade och somnade... Och det gör oss inget alls! Känns inte som vi missat något.

  • Bröllopstokiig

    ...hm, man har väl en dröm om den ultimata njutningen den natten men jag håller med; är man trött när stunden är kommen så är det inte hela världen...då vi älsar minst en gång om dagen i vanliga fall så kanske en natts mysande i sängen är ännu mer minnesvärt :) Vi har däremot fnissat lite kring att försöka smita iväg under festen och ge oss hän åt varandras lustar bara för spänningens skull ;)

  • Trädgårdsbröllop

    Sex på bröllopsnatten är inget som jag "prioriterar" i min bröllopsplanering. Det är viktigare att ha kul under hela festen så det blir en minnesvärd dag. Sex kan man ju ha resten av livet....

  • Milie

    Sex på bröllopsnatten kommer vi ganska troligt att ha eftersom vi inte vill ha det förräns vi gift oss, så vänta å längta längre än nödvändigt vill vi nog inte ;) Dessutom ser vi det lite som att de kanske inte heller e rikigt klart, äktenskapet, innan man har älskat, typ att först efter att man "gett sig åt varandra" e man ett... men mest e de väl att man längtat hela tiden som gör de... ojh vad jag babblar... fast, jag vet inte, man kanske bara somnar... får se helt enkelt.. ;)

  • vanessa

    Jag gissar att det inte blir något sex på bröllopsnatten. Sedan jag blev gravid har jag fått så ont när vi har sex att vi oftast inte kan ha det. Skittråkigt eftersom lusten inte försvunnit men man kan inte ens pilla nå mycket... *surar*

  • Lill Anna

    Framtvingad sex är inte bra sex.. Man ska ju inte ha sex bara för att det förväntas.
    Men det är ju klart, faller lusten på så går det ju alltid..
    Men känner jag mig själv och min blivande make rätt så kommer vi ligga länge och kramas och prata om dagen som varit och smälta intrycken, fram till tidig morgon.. Sex, det blir nog en annan dag..

  • Meddelande borttaget
  • Helen_S

    Sex blir det kanske..... om vi känner/har lust för det och inte bara för att man "ska" göra det på bröllopsnatten Känner jag oss båda rätt så kommer vi med all säkerhet somna av ren utmattning när vi väl kommer till sängläge men den "skadan" lär vi reparera när vi vaknar upp till vår första morgon som "man & fru"

  • Kacci

    Sex ska inte vara ett måste... det ska komma spontant Mycket mysigare då... . Vad som sker på bröllopsnatten återstår att se då... händer det, så händer det... annars har vi ju hela livet på oss *L*

  • Modesty-Clara

    Åh jag blir lite stressad när jag läser om drömmen om fantastiskt sex på bröllopsnatten. Jag hoppas att de som kommer att ha sex första gången inte har för höga förväntningar...tråkigt om man ska bli besviken på sin bröllopsdag. Saker som spänning, långa dagar med efterföljande trötthet, alkohol mm är ju inte direkt kända för att förhöja prestationerna i sänghalmen. Tänk på detta så att ni inte blir besvikna!

  • Jolin aug-04

    jag tror inte vi kommer ha sex på bröllopsnatten men man vet ju aldrig...
    Jag tror snarare vi kommer stupa isäng eller prata om dagen som varit...

  • IdaE

    Vi kom till hotellet kl 3. Duschade, pratade, kollade igenom gästboken. Och sen somnade vi. Dagen efter, innan utcheckning var det på gång, men så knackade det på dörren... Men sen, natten efter fick vi till det! Och det gick lika bra det!

Svar på tråden Sex pa bröllopsnatten?