Inlägg från: Miniängeln |Visa alla inlägg
  • Miniängeln

svartsjuk och avundsjuk

Min sambo har en tjejkompis som är jättesöt och jättetrevlig, hon e gift och min kompis också.

Det har hänt att de har lunchat ihop och tagit en öl tillsammans å så, å det e helt okej för mig.

(Jag har träffat hennes man på tu man hand och sett en biofilm med honom då ingen annan ville se den, å sen diskuterat den över en öl.)

För ett antal veckor sen hände något som jag dock har svårt att släppa och jag är mkt förvirrad av alla känslor. Min sambo och tjejkompisen tog en drink på Gondolen tillsammans. DET sårade mig djupt, jag blev både ledsen, arg och sotis.

Min sambo borde ha vetat att jag alltid drömt om att ta en drink eller äta middag på restaurangen Gondolen ända sen jag flyttade till Stockholm. Det har varit en romantisk dröm för mig som jag har väntat på rätt tillfälle (och ekonomi) för att kunna uppfylla med min älskade. När jag hörde att DE hade tagit en drink där tillsammans så..

Jag försökte glömma, förlåta och acceptera men det gnager i mig fortfarande. Kanke fånigt, jag vet inte, men det är mina känslor.

Jag nämnde det med skämtsam ton men sårat hjärta för henne, hennes man och min sambo under en middag som vi hade tillsammans så alla vet om det. Hennes man föreslog till mig senare att VI kunde gå å ta en drink på Gondolen så det blir rättvist (han tycker väl inte att det e nå´ speciellt med Gondolen, han ville väl bara vara snäll och omtänksam.)

Men jag vet inte, skulle det hjälpa? Nu har vi bestämt kväll, hennes man och jag, när vi ska gå och ta den där drinken och det känns helkonstigt. Jag har inte ens berättat det för min sambo.

Snälla, hjälp mig! Jag är totalförvirrad av detta!

• Svar på tråden svartsjuk och avundsjuk
  • Miniängeln

Min sambo visste om att det var min stora dröm och dagen efter när han berättade för mig att de hade varit där var han lite orolig att jag skulle bli arg och ledsen.

Och det blev jag, men jag försökte bete mig vuxet och tänka att "de tog ju bara en drink som kompisar, det får de ju göra".

Men jag har ändå inte kommit över det. Det känns som drömmen är förstörd. Hur skulle det kännas att gå dit med min sambo när han har varit där med henne FÖRST?! *mkt sotis*

Och vill jag gå med hennes man dit? När jag eg ville gå med min älskade och känna lite romatik?

*ledsen och förvirrad*

• Miniängeln

Luddelina:

Jag förstår din parallell. Det e ingen fara.

Jag måste bara försvara min sambo -eller förtydliga- att det var tjejkompisens idé att åka upp till Gondolen för å ta en drink. Men han protesterade ju inte utan följde ju glatt med så det är ju det jag e lessen över -hans val att följa med och inte föreslå nåt annat ställe.

Som sagt så e jag mkt sotis och vet inte hur jag ska komma över det här. ???

• Miniängeln

Luddelina:

Ja, det e nog sant.

Jag fattar inte varför just det här blev så känsligt för mig. Jag fattar inte varför jag blev så sotis (jag e annars inte så svartsjuk av mig).

Det e nog dags å släppa det istället för å gå omkring å älta. *ska verkligen försöka!*

Svar på tråden svartsjuk och avundsjuk