Inlägg från: Lady A |Visa alla inlägg
  • Lady A

Mellannamn i signatur eller ej??

Hej!
    Mellannamnet kommer att stå i pass. körkort etc, men du bestämmer själv om du vill använda det till "vardags". Mellannamnet räknas inte som efternamn.
    Tycker det är smart av dig att behålla även ditt eget, kan annars lätt leda till identitetskris...

• Lady A

Jag håller med dig om att det faktiskt är lite förvirrande för andra. Men jag fick beskedet att jag kunde använda det om jag ville.
    Jag tror att namnteckningen ska bestå av båda efternamnen och ska stämma överens med namnteckningen på körkortet. Fick utskällning på Posten för att jag skrivit min namnteckning slarvigt!!!
    Nä, jag är inte gift ännu men nyförlovad och ska gifta mig nästa år!
    Mina 2 efternamn är från mina föräldrar.

• Lady A

Hej igen!

okt_brud: Tack för lyckönskningarna, kommer nog inte att bli bröllop förrän nästa höst!

brud2005-05: Angående din fråga om man redan har 2 efternamn...
    Tja, hemma hos oss pågår livliga förhandlingar om detta! Min pojkvän vill att jag bara ska ha hans, med motiveringen att vi är en egen familj med samma efternamn och att det är lite som en gåva till mig!! Tja, vet inte om jag riktigt ser det som en gåva?!
    Han kan dock även tänka sig (på senare tid!) att jag behåller mitt ena (efternamnet inte mellannamnet).
    Mellannamnet lades till när jag var 17-18 år så jag känner inte jättemycket för det ändå.
    Hur tänker ni göra?

Svar på tråden Mellannamn i signatur eller ej??