Inlägg från: brud2005-05 |Visa alla inlägg
  • brud2005-05

Mellannamn i signatur eller ej??

Jag har också 2 namn redan innan jag gift mig men när jag lade till mellannamnet för 4 år sedan fick jag höra att båda räknas till efternamn, att det ena blir ett mellanefternamn som jag har en skyldighet kalla mig för. Det gör jag också vid de allra flesta tillfällen. Det är också vanligt att jag skriver mellannamnet med en bokstav, men huvudsaken är att det är med.

Alla ni som redan har två namn innan ni gifter er. Hur gör ni när ni väl gör det. Jag har som sagt två namn som jag inte vill ändra. Vi fundrar på om min blivande skulle kunna ändra namn men han vill inte heller ha ett annat efternamn. nu är det ev. så att han kommer att ta ett av mina namn som mellannamn. är det någon som har varit med om samma problem. Vi vill ha någon samhörighet vad gäller namnen i alla fall.

• brud2005-05

Lady A:
    Vi vet inte riktigt i nuläget hur vi ska göra. jag vill inte byta namn eftersom båda betyder väldigt mycket för mig och i mitt yrke där jag använder namnet ofta är det bra om jag inte förändrar det. Min sambo har samma problem. Det kan ställa till lite förvirringsproblem i yrkeslivet om han byter namn så han vill ha kvar det på något sätt i alla fall.
    Sista budet är att min sambo tar mitt mellannamn som mellannamn bara så att vi får något sammanbindande, men det känns lite konstigt tycker jag, eller är jag bara konstig. men vad ska våra barn heta??? Nä, vi har diskuterat i 2 år nu och vi kommer ingenvart.

okt_brud:
    Vad gäller e-post kan du gööra lite som du vill. Jag har förnamnmellannamn@... det kan bli lite förlångt och det blir många som skriver fel om man har båda. Jag har haft det på ett jobb och det blev inte bra.

Svar på tråden Mellannamn i signatur eller ej??