kärlbristningar = fula ben
Någon som vet vad man kan göra åt det? Några "beauty-tips" om hur man döljer kärlbristning på benen? Eller kanske till och med blir av med hela grejen.
Snälla, behöver er hjälp!
Någon som vet vad man kan göra åt det? Några "beauty-tips" om hur man döljer kärlbristning på benen? Eller kanske till och med blir av med hela grejen.
Snälla, behöver er hjälp!
Permanent borttagning.
Laser fungerar bra på ytliga blodkärl. Kan dock vara problematiskt just på benen. Då kan man istället "spruta" kärlen/åderbråck med ett medel som etsar samman kärlen. De läker därefter bort av sig själva. Detta måste göras av läkare. Det finns privata kliniker som gör sådant.
I Gbg görs det på Citylaser.
Lycka till!
Gör såhär: Sök upp en "klinik" på nätet och kolla, känn efter om det verkar bra, ring och fråga lite av dina frågor, de kan säkert ge bästa tipsen
Jag har testat mängder av krämer bla Hirudoid och liknande salvor från Hälsokost. Bortslösade pengar! Jag har dessutom varit och sprutat dom hos läkare och visst syns det skillnad, men den är inte så stor. Kärlen är fortfarande röd-blåa men inte så intensivt LILA som de var innan. Men jag är absolut inte nöjd. Hela benen fulla, känner mig som en nittiåring
jag har varit och tagit bort ytliga kärl på en klinik för ett par år sedan. Det kostade 700kr då men kan tänka mig att det har gått upp lite. Det dom gjorde då var att de använde en spruta och sprutade in nåt i kärlen så att de krympte ihop och inte syntes längre. Nu har jag dock börjat få tillbaka en massa kärl så jag funderar på att göra det igen.
Hej alla.
Jag har också försökt få bukt på mina ytliga blodkärl på benen genom att låta en doktor spruta in någon lösning i varje kärl.
Det var smärtsamt vill jag lova och jag tror att han stack mig ca: 30-40 ggr.
Aj aj vad det gjorde ont!!
"Om man vill bli fin får man lyda pin" tänkte jag när jag låg där. Bör kanske tillägga att jag är otroligt rädd för sprutor.
När jag var klar sa läkaren att de följande dagarna skulle ge mig flera blåmärken men att när de senare laggt sig skulle jag märka av reslutatet.
Så hur gick det?
Jo visst jag såg reslutat men dessvärre kom mina kärl tillbaka och jag ser ut som innan och nästan lite värre. Hm...
Det känns inte roligt att vid 26års ålder ha ben som är värre än många kvinnor i min mammas ålder. Vad fasen gör man åt det här problemet igentligen???
Har någon något underbart tips så välkomnar jag det verkligen! Gärna namn på någon klinik, pris och vad ni gjorde för ingrepp.
Tack på förhand, Olivianna
Jag har åxå dessa envetna "fläckar" på benen. Har fått ett par nya bara i år. Jag har trott att det beror på att jag är överviktig... Är det så tro, eller ni andra som har dom - är ni smalisar?
Irriterande är det i alla fall. Så jag är åxå mer än tacksam för tips.
W2Bsoon) Jag är väl lite mullig kring benen... kan det bero på det tro? Hm och inte lär de gå bort om man loosar vikt!
Benen är väl redan försörda då antar jag. Gud så trist! :(
Det har inte med övervikt att göra. Jag är smal och har haft kärlbristningar sen jag var ca15 år. (är 28 nu) Det blir bara värre och värre för varje år och jag håller med om att det känns som man har gamla tantben. Har velat spruta kärlen i flera år nu men har ej haft råd. Fast ger det så dålig effekt är det ju ingen idè!
Jag undrar oxå, vad ska man göra åt det!! Om man ser ut som man gör redan, hur ser man inte ut om 10 år då???
/Malin
miks) Ja jag håller fullständigt med dig i frågan om hur våra ben kommer att se ut i framtiden om de redan deltar i "tant" kategorin.
Nittioåringar är vi allihopa, allihopa...
Äh, om ett par år kan vi säkert byta ut dom mot Paris Hiltons klonade kopior
Det finns nog inte så mycket att göra. Fast jag har ingen erfarenhet av laser.
Inte för att jag vill ha hennes, hon är ju inge vidare snygg, benranglet. Då trivs jag bättre i mina blåflammiga
har samma problem, men haft dem så länge jag kan minnas. har alltid utgått från att det är ärftligt, mammas ben är fulla av dem. och om det är ärftligt så kommer jag snart sluta visa benen helt, för hennes ben är faktiskt förskräckliga :)
går det att "lasra" hela benen, de finns ju överallt!
Skönt, då slipper jag Hiltons...
Ha ha vi kan ordna en stödklubb för våra färgglada ben. :)
Jag anmäler mig frivilligt till den klubben
Vem vet, det kanske blir på modet att ha flammiga ben.....
Kärlbristningar får dom som står mycket (även andra)
Man kan förebygga det genom att sitta eleer ligga med bena högt en stund på kvällen, det är också bra att sova med fötterna högt.
Att använda stödstrumpor kan oxå hjälpa.