• Leona

Tips mot svartsjuka?

Om han vet att du "brukar" snoka i t.ex. mobilen så förstår jag att han raderar santalslistorna för att undvika en diskussion och för att slippa redogöra föra sina förehavanden! Jag själv skulle bli grymt besviken om min man fick för sig att göra nåt liknande!

När du letat igenom hans saker, erkänner du att gjort det genom att konfrontera honom med det? Eller lider du i det tysta?

Egentligen har jag väl inga konkreta tips att komma med förutom att du måste sluta!!! F´låt om jag låter arg!
    MEN det är inte nyttigt för dig att gå omkring och vara misstänksam och svartsjuk och det är definitivt inte bra för ert gemensamma förhållande!!! Det är inte lätt att vara svartsjuk och kanske lite osäker på sig själv men... försök tänka positivt!
    HAN har valt att leva med DIG! Alltså är du det bästa alternativet för honom!

Min grundregel när det gäller ALLA former av oro är:
    Jag tänker inte oroa mig onödan för nåt som jag inte ens vet om det kommer att inträffa! För då måste jag isf oroa mig dubbelt upp! Både i förväg och när det sen ev väl händer! Så hur det än blir så är det minst en gång för mycket!

Näe, det är väl ingen idé att jag babblar vidare för jag har tyvärr inte så mycket att säga! Jag är tack och lov inte svartsjuk själv!

Hoppas att det finns nån annan, lite klokare och mer insatt, person här på BT som kan hjälpa dig!
    Kram och lycka till!
    /Leona

Svar på tråden Tips mot svartsjuka?