Tips mot svartsjuka?
Hej!
Jag känner tyvärr igen mig allt för väl, men jag är värre. Jag kollar datorn var dag, kolla vem han ringt, vem som ringt honom, sms o.s.v. Jag hittar aldrig något, men det har ingen betydelse för de destruktiva tankarna har redan börjat leva ett eget liv, utan bevis.
Jag har inte hittat mycket på dessa 3 1/2 åren men jag är mycket datavan och kan se när filer på datorn raderats, då ofta cachefiler på besökta webadresser t.ex. Jag litar på honom men tanken på att han skulle ha behov av att titta på andra tjejer gör mig galen, även om jag vet att det är mig han vill vara med.
Jag vet att han inte skulle vara otrogen (än så länge) och jag förstår inte varför jag inte kan nöja mig med det.
Jag vet att ditt och mitt problem är vår egen självkänsla. För mig handlar det mycket om utseende för jag vet att han har ett stort tjejtycke (som de flesta normala killar)
Du säger också att du skulle önska att han ansträngde sig och gjorde mer för att visa att det är dig han vill ha, då kan jag bara säga att ju mer svartsjuka jag visar desto mindre kärlek får jag, och jag tror det är rätt för om jag får utan att förtjäna det så hjälper det inte mig utan hämmar mig i min utveckling av mitt självförtroende för det ska inte byggas av honom.
Jag funderar vissa dagar på att lämna honom för att min svartsjuka äter upp mig, men jag älskar honom och han är underbar mot mig.
Jag önskar dig bara lycka till och även om jag beklagar din situation så känns det skönt att veta att man inte är ensam.
//Makan