dejt-dilemma
Ibland är det svårt att veta vad man vill, bortom alla rädslor och förhoppningar...
Så här är det: Jag träffade en kille på midsommar, vi kysstes och kramades lite (på hans intiativ) och bytte sen nummer. Han hörde av sig dagen därpå och vi träffades ganska snart igen, hos honom. Han hade ansträngt sig och gjort jättegod mat, bjöd på vin och var allmänt trevlig. Jag sov över där och det var en väääldigt trevlig natt.
Vi har sen dess setts ca 10 gånger, alltid hos honom och temat har väl varit mat-prat-sex. Han är öppen, ärlig, omtänksam och spar inte på komplimangerna. Så vad är problemen? Joo...
- jag hade bara varit singel ett par veckor när jag träffade honom och sa redan från början att jag verkligen inte visste om jag var redo för att ge mig in i ett förhållande med allt vad det innebär. Så känner jag även nu.
- vi är väldigt olika som personer. Han är extremt aktiv och social medan jag är mer tillbakadragen och vill ha mycket tid på tu man hand med min partner.
Jag blir glad när han hör av sig och ser fram emot att träffa honom, men känner mig rädd vid tanken på att vi ska bli ett par "på riktigt" dvs. träffa alla varandras kompisar, träffa föräldrarna, börja planera helger ihop mm. Hade liksom ställt in mig på att ha en riktigt singelhöst, bara tänka på mig sjäv etc. Samtidigt är det ju väldigt trevligt att ha någon som vill träffa en, någon som får en att känna sig attraktiv och efterlängtad - men snart känns det som man borde bestämma sig och inte bara "glida runt". Han pushar inte på att vi ska bli "ett par", men han tar mycket intiativ om att ses hela tiden och har sagt att han känner sig redo för en seriös relation efter en längre singelperiod.
Har ni några tips? Borde jag satsa på att träffa honom så mkt som mjlgt så att jag snart märker vad jag vill med honom eller borde jag ligga lågt ett tag - ta "en paus" - och se hur jag känner efter att jag haft ett par riktiga singelmånader?
/Villrådig...