• *Blomman*

P-piller och större bröst

Hejsan!

Jag undrar under hur lång tid brösten brukar växa efter man har börjat med p-piller. Hur har det varit för er?
    Mina bröst krymte rejält med början för ett år sedan, men nu har jag börjat med p-piller och tänkte se efter om det finns något hopp att jag får tillbaka min ursprungliga storlek på brösten.

• Svar på tråden P-piller och större bröst
  • <:3 )~~~~

Mina växte när jag slängde alla hormoniella preventivmedel all världens väg. Samtidigt så gick jag upp en del i vikt tyvärr, men men man kan inte få allt..

• *Blomman*

Tyvärr så kan jag inte sluta med p-piller av olika skäl, men jag hoppas ändå att jag ska få tillbaks mina bröst. :)

• Galenpanna

P-piller = Enorm aptit = viktökning och plus i kanten - ännu större bröst

Om du mätte dig runt midjan och tog bröstmåttet samtidigt och sén mätte igen nå´n månad senare ska du se att det inte bara är brösten som växt. Hemskt men sant. Vet INGEN som bara fått större bröst, möjligen att brösten blivit så stora att de ej längre sett kulmagen därunder *s*

Möjligen att brösten kan bli lite svullna av p-piller men det är oxå allt.

Kram

• *Blomman*

Man ska inte gå upp i vikt av mina p-piller och om man skulle göra det så är det inte så stor chans att jag gör det. Av tidigare preventivmedel jag använt som man ska gå upp i vikt av har jag inte gått upp ett enda kilo. Min gynekolog sa att jag var den enda hon sett som inte gått upp i vikt.
    Men jag har fått större bröst av mina p-piller, jag undrar bara hur länge det tar innan de slutar växa. :)

• Gosing

Oooo ja! Om det är någon som inte träffat någon vars bröstmått ökat rejält med p-piller, så här är jag! Började med Yasmin för en månad sedan, och allt annat sitter där det skall men en ny BH fick jag nog köpa. Nästan två kupor större!! Jag har normalt en B+ och nu var jag tvungen at köpa D kupa.

Hade stora bröst under min tonårstid (då jag åt p-piller sedan jag var 15) , men efter att jag slutade med p-piller för 6 år sedan blev mina bröst nätta, fina och betydligt mindre. Och nu är dom då storlek kaaboom igen!

Ja just det, sin fråga. Jag kände av förstoringen i brösten efter ca en veckas p-piller knaprande.. Så kanske du har "tur" och får tillbaka dina bröst storlek större.

Var idag till gynekologen och fick utskrivet minipiller, som enligt honom borde ha mindre biverkningar. För det värsta med dom här jäkla brösten är at det gör så jädrans ont hela tiden! Ingen chans att man skulle kunna träna som vanligt, eller ens tänka sig att springa!

• *Blomman*

Oj! Blev dina bröst 2 kupstorlekar större efter en månad? Det måste verkligen vara jobbigt att få så stora bröst.
    Jag började med Yasmin för 3 månader sedan och de har blivit lite större i alla fall.

Svar på tråden P-piller och större bröst