• Jennifer E

När man hör grannarna "mysa"...

Vad tycker ni om det?

Jag gillar det inte men det känns bättre när sambon är hemma. När jag var singel blev jag illamående... Eller när jag är ensam också. Tror ej att det är avundsjuka. Sambon störs inte.

Mina håller på nu, det stönas och dunkas. Kan ju lägga en lapp i lådan men de kanske hör oss också ... Inte kasta sten...

• Svar på tråden När man hör grannarna "mysa"...
  • EmmaPemma

Gealach:
    rent generellt har det ingen betydelse (det beror ju på vem det är som råkar se). Men jag skrev utifrån mig själv - och jag tycker att det är mindre störande (för egen dell) att se unga människor ha s*x jämfört med äldre.
    Jag kan väl på en gång tillägga att jag inte tycker att äldre människor är fula eller äckliga, men för mig är det lättare att identifiera sig med yngre människor då jag själv inte är så "gammal". Att se människor som är i ens föräldrars ålder som "håller på" känns inte lika kul...

• Loka

När vi bodde i lägenhet hade vi grannar (ovanför) som var väldigt högljudda och dessutom hade de en säng som knarrade och knakade.
    Men vi sa helt enkelt åt dem att de borde köpa sig en ny säng, eftersom den de hade förmodligen snart skulle braka ihop.
    Grannarna blev blossande röda i ansiktet och efter det behövde vi aldrig höra det längre. (vet inte om dom slutade helt, eller om dom såg till att vara tystare)

• EmmaPemma

Loka:
    de kanske flyttade till soffan istället .

• tantlila

hahaha...
    Våra grannar hörs också. Speciellt tjejen
    Tyvärr så sätter de gärna igång mitt i natten och jag är lättväckt. På senare tid har även deras säng börjat knarra. Är nog snart dags att byta ut den kanske? Våra lägenheter är identiska till planlösningen så jag får stå ut.
    Finns som sagt värre. Bråk och förstörelse samt misshandel t.ex. Lite sexljud är ju inte hela världen. Är väl inte världens tystaste själv
    //Tanten

• Meddelande borttaget
  • Rydén

Har aldrig hört grannarna... men jag tror inte det skulle störa mig så mkt. Men om det skulle störa mig så hade jag nog bara vridit upp stereon eller tvn.

När jag står ute på balkongen och röker så kan jag ibland se att några av grannarna tvärs över gatan har sex men det stör mig inte alls. Dessutom så är det ju väldigt lätt att undvika och se.

• Missen2004

Inget som jag nog skulle störa mig på..det är väl bara kul att andra har det bra.

• Meddelande borttaget
  • Jennifer E

Jag SER hellre än hör! Då kan jag nämligen välja själv! Kanske är det kul att småglutta lite, kanske inte. Men att höra när man försöker sova tycker jag INTE om!

• zorn

Fy vad jobbigt,tur att man inte har grannar i huset.
    Jag hade bankat i elementet,så de hade förståt att de hördes.
    Jobbigt om det är på kvällen då ni ska sova... På dagen går det ju att skruva upp radion liksom.

• Monn

Oj, jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Eller jo, jag vill nog inte höra. Om det är mitt på dagen kan man ju sätta på musik, men på natten när man ska sova... Å andra sidan skulle det bli väldigt pinsamt om de satte igång mitt på dagen när föräldrarna eller svärföräldrarna är över på fika. Vad glad jag är att vi har väldigt ljudisolerade lägenheter i det här huset. Både för min och för grannarnas skull :D

• Missen2004

Jag har en kompis som berättade för mig en lite udda och komisk grej för några år sedan gällande ämnet:

Hon och pojkvännen brukade ha rätt högljudt sex hemma i hans villa. De hade sovrummet rätt nära vägen och fönstret öppet rätt ofta - "då det blev varmt" enligt henne. En dag hade pojkvännen varit i matbutiken på området och handlat..helt plötsligt knackar en dam honom på ryggen - det är hans bästis mamma (som bor på samma gata där han har villan). Hon böjer sig lite framåt och säger: "Nästa gång när du ska ha en flicka i ditt sovrum och när ni ska..hrm..så kan du väl stänga fönstret.."

Sedan dess har de inte kunnat ha livlig sex i huset - och det är 3år sedan det här hände. Enligt henne var det mest pinsamma hon varit med om och skulle göra allt för att slippa uppleva det igen. Men samtidigt säger hon att hon saknar det vilda sexet utan några hämningar.

Därmed tycker jag att det nog är bättre att låta andra göra det som de gör inom sina fyra väggar och inte bry sig så mycket om det hela. Och om man stör sig på det på natten, så är det ju bara ha på sig ett par hörlurar och lyssna på musik.

• Titrania

Missen2004
    Hrm... råkade ut för nästan samma sak själv... Grannen klagade hos morsan att jag o pojkvännen haft 'liveshow' i mitt rum... Tyckte det var lite väl magstarkt... men men. Tilläggas bör att det är fristående villor....

• aco

Cheri:
    Later som om ni hade trevlligt!!!

Tror inte det hade stört mig det insta om jag hört nagon som hade sex. Och inser inte riktigt varför det skulle vara pinsamt om bekannta eller svärföräldrarna hörde det. Tror vi skulle skrattat gott at det...

• MajaD

Live and let live!

Tycker jag, alltså

Svar på tråden När man hör grannarna "mysa"...