vestibulit av p-piller?
Jag har inte fått riktigt grepp om vad vestibulit är. Skulle någon kunna förklara vad det är?
Jag har inte fått riktigt grepp om vad vestibulit är. Skulle någon kunna förklara vad det är?
Cerazette innehåller visst gulkroppshormon, jag åt Cerazette förut och klarade inte av det pga. gulkroppshormonerna. Men Cerazette innehåller inte lika mycket gulkroppshormon som andra mini-piller.
Om det svider efter man har haft sex, kan det vara ett tecken på vestibulit?
Ja det bränner och svider som tusan efter sex, det startade när jag började med mini-piller (Cerazette). :(
Jo jag har märkt att jag inte tål gulkroppshormonet och äntligen har jag hittat en gynekolog som förstår det. Det har blivit mycket bättre men bränner fortfarande.
Jag är så otroligt glad, nu i helgen var det första gången på 2 år som det inte brände i underlivet efter sex. Mina nya p-piller var verkligen räddningen!
Tack!! :)
Jag använder Yasmin nu. Tidigare olika mini-piller och p-spruta.
Fridaaaay
Ja, om jag nu har haft vestibulit.
Min gynekolog sa att mini-piller och p-spruta, som jag haft tidigare, har gett mig sköra slemhinnor och därför har jag haft sånna problem vid sex. Mina problem startade då jag började med p-medel och nu efter 3 månaders användande av Yasmin verkar de ha gått över helt.